maandag 7 november 2022

Zakken.

 Tja. Saaie regenachtige zondag, geen weer om te wandelen, fietsen of wat dan ook en dus heb ik er maar een pyjamadag van gemaakt wat niet wil zeggen dat ik niets gedaan heb. Integendeel; ik had vrijdag op de markt een lapje stof gekocht en daar wilde ik iets mee.

Ik koop wel vaker een lap stof maar tot nu toe verdwenen die altijd in de kast, die al maar voller en voller wordt 🙈 . Maar in deze had ik wel zin, ik wilde er iets T shirterigs van maken.

Werk in  uitvoering.
In de hele mand geen fatsoenlijk zwart biasbandje te vinden om de hals mee af te werken. ☹️.
En dus heb ik zelf maar iets gefrōbeld.

                                         Het uiteindelijke resultaat.



En met een losse col voor het kouwe nekkie. En let op het detail: zakjes.😀



Ik ben gek op zakken, als je even niet weet waar je je handen moet laten dan stop je ze in je zak. Mijn moeder had daar een hekel aan, als iemand met z'n handen in z'n zakken stond zei ze altijd:
 ' ga je verhuizen of zo? ' 
' huh?'
' ja, je handen zijn al ingepakt' 🤣

Maar goed, ik heb er in ieder geval weer een soort van T shirt bij.
Allemaal een goede, gezellige dag.🙋‍♀️


P.s. Berber, lijkt die col een beetje op een Mōbius sjawl die jij wel eens haakt? 
P.s. Anneke Broos, dank voor je reactie.
P.s. Lot, het is fijn om dingen in huis te hebben waar herinneringen aan zitten. Ik kom hier later nog op terug.
P.s. Thea, hier zie je bijna nooit bordjes met: geen pin. Maar als ik ze zie dan kan ik er niets aan doen dat mijn achterdochtige geest meteen denkt: hier klopt iets niet.

6 opmerkingen:

  1. Leuk stofje en ik heb de laatste 3 t-shirts precies zo afgewerkt in de hals, vind dat mooier dan bandje binnenin.
    Grappige moeder had je, je handen ingepakt.😊`
    Mijn moeder was juist gek op zakken om haar zakdoekje in te doen.
    Was eens met zus in kringloop en paste een trui Met zij zakken en commentaar van mijn zus was dat mama die ook fijn zou hebben gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk shirt en ik ben helemaal weg van die col. Zeker in de winter, heb ik graag iets om m'n hals. Jammer genoeg zie je dit bijna nooit in de winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi shirt is het geworden met dat biesje. Kun je tevreden over zijn.
    Die kreet over je handen in de zakken gebruikte mijn vader ook. Wij hebben een klant in de bieb, die ook altijd zo voorbij de balie loopt. Ik heb regelmatig de nijging om hem te vragen, maar doe het maar niet….. je weet nooit hoeveel gevoel voor humor iemand heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heeft er veel van weg, je col. Als je eenmaal weet hoe je een Möbiusshawl moet haken wil je haast niet anders meer dragen.
    Knap gemaakt, leuke stof en zakken zijn altijd handig. Mijn opa zei dat ook, van die handen in je zakken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi ding, mooi stofje... Goed gedaan meissie.
    Die uitspraak over handen-in-je-zakken had ik dan weer nooit eerder gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ‘n leuk shirt! Knap, dat halsbiesje. Daar heb ik vaak problemen mee, ik naai meestal tricot of french terry.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen