donderdag 24 november 2022

Opruimwoede.

 Af en toe heb ik last van opruimwoede, dan vind ik m'n huis te vol en te rommelig en dan irriteert het me als ik eerst van alles opzij moet zetten als ik iets wil pakken. En dan moet dat anders en dan moet de bezem er door.

En ja, dan kom je van alles tegen,

Zoals onderdelen van een breiwerk wat ooit een dik vest moest worden, maar toen de opvliegers maar aan bleven houden en ik niet aan warme vesten moest denken, verdween het in  een vergeethoek. ( waarvan ik nu ontdek dat er daar vele van zijn in m'n huis)  maar nu, met de verwarming een graadje lager, kun je een  dik vest wel weer gebruiken.

Dit kwam ik ook nog tegen,

Stukken voor een quilt waarvan ik niet weet hoe nu verder. Wat voor figuren of welke kleuren, geen idee, ligt er ook al jaren.

Verder heb ik ooit aan grootheidswaanzin geleden, dan zie ik iets en dan denk ik: dat kan ik ook. Zo zag ik eens op een tentoonstelling dat iemand iets met de ruggen van boeken had gedaan.

O, dat kan ik ook wel en ik heb ook nog wel oude boeken, dat ruimt meteen lekker op en dus aan de slag. Maar dan krijg je dit.

               Iets om aan de muur te hangen, maar doe je dat dan ook? Nee dus. En de binnenkant van die boeken weggooien is natuurlijk zonde dus daar bedacht ik dit voor:
Boekvouwkunst noemen ze dat, heb ik alle blaadjes voorzichtig dubbel zitten vouwen om ze daarna vast te plakken zodat het een soort bloemen ding zou worden, ook nooit afgemaakt dus.

Ik begin me zo langzamerhand zorgen te maken over mezelf, dit is toch niet normaal? Zoveel onafgemaakte dingen. Nou ja er zijn ergere dingen in de wereld.

Uiteindelijk kwam ik dus van alles tegen maar  heb niks opgeruimd in de zin van weggedaan.🤔

Maar dat vest ga ik wél af breien.

Allemaal een goede dag in een opgeruimd huis.🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Dat kunstwerk met die boekruggen vind ik superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er geen woorden voor voor je boekenkunst!
    Bij mij is het constant vechten om de kamer, keuken en slaapkamer vrij te houden van rommel van partner.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon een stukje van je levensgeschiedenis in beeld. Zolang je het zelf nog kunt opbergen en beheren, zou ik het maar laten liggen. Word je af en toe nog eens herinnerd aan alle leuke dingen die je ooit deed (en aan het feit dat het wel/niet werkte). Dat vest lijkt me trouwens een prima idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk van de binnenkant van die boeken; ik kreeg ooit een egeltje ervan gemaakt, was er heel blij mee. Zelf maken begin ik niet aan, kan het niet over mn hart verkrijgen om iets anders te doen met een boek dan te lezen (en zeker geen bladen uitscheuren).
    Opruimen...zou bij mij ook niet verkeerd zijn. Je laat je vest vast zien als het af is.

    BeantwoordenVerwijderen