zondag 13 november 2022

Vervelen.

 Ik hou heel erg van lezen, m'n hele leven al en wie van lezen houdt hoeft zich nooit te vervelen.

Het liefste lees ik dan een echt boek en nóg liever een nieuw, vers boek, zo uit de winkel.

Maar eigenlijk wil ik geen boeken meer kopen want ik ben juist aan het ontspullen. Ik zou naar de bieb kunnen gaan en dat neem ik me ook elke keer voor maar op de één of andere manier komt dat er nooit van en lees ik toch maar op m'n tablet.

Totdat ik naar de HOVO ging voor de psychologie les.

Beneden in de hal van de universiteit is een grote boekwinkel, na afloop van de les loop ik daar langs, meestal kan ik dan de verleiding wel weerstaan want boeken zijn duur en je weet nooit of het wel echt een goed boek is, vervolgens loop ik dan een paar haltes voordat ik op de tram stap en dan kom ik langs twee boekwinkels, en allebei hebben ze ramsj buiten staan. Ja, blijf dan maar eens sterk.

En zo heb ik al weer een voorraadje te lezen boeken opgebouwd;


 Als ze goed zijn dan mogen ze blijven en zoniet dan gaan ze naar de kringloop of naar zo'n buurtbibliotheekje. Inmiddels heb ik er drie van gelezen, twee mogen weer weg

Gisteren ben ik ook nog naar de film geweest.

The fischermens friends. Ik had er een voorfilmpje van gezien en dat vond ik erg leuk maar de hele film viel een beetje tegen ( ze hadden zeker alle leuke dingen in dat korte stukje  gestopt🤔) het was een beetje een dun verhaaltje over een shantykoor, maar het was toch leuk want de kust van Cornwall op zo'n groot scherm is natuurlijk prachtig, prachtig én leuke muziek én mooie, stoere mannen ( ook niet te versmaden😉) en dus prima vermaak voor een late zaterdagmiddag. 

Het begon pas om kwart over vier en we zaten maar  met acht mensen in de zaal, ik kan daarover gniffelen.

Dus zoals jullie zien, ik verveel me niet.

Allemaal een goede, niet vervelende dag.🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Voor internet las ik heel veel, maar nu wordt ik te vaak afgeleid door laptop en telefoon. Ook speel ik graag wordfeut en daar gaat best veel tijd inzitten.
    Was gisteren even bij zus in Nes en kreeg boek van Herman Finkers mee, De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door, en andere verhaaltjes. Ben benieuwd, onze moeder kon ook erg om hem lachen.
    En ik ben een boek van Renate Rubenstein aan het lezen, allemaal columns die ze in de 60-er jaren schreef en eigenlijk bijzonder actueel zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben fan van de jeugdboeken van M.G. Leonard, Keverhelden, Keverjongen, Keverkoningin, een aanrader (ook als je niet meer qua leeftijd onder "jeugd" valt maar je wel zo voelt). Sommige boeken van Gerda van Wageningen lees ik graag, en Sprookjes en Verhalen van Godfried Bomans, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen