zondag 6 november 2022

Passie.

 Ik blijf kunst fascinerend vinden.

Gisteren was ik een heel eind lopen en toen kwam ik langs Museum Jan en omdat ik wel even uit wilde rusten en nodig naar de wc moest ben ik daar even binnen  gelopen. Lang leve de museumjaarkaart want als je entree moet betalen doe je dat niet.  

Daar was een tentoonstelling van de Nederlandse schilder  Wim Oepts, Nooit van gehoord. s'avonds zag ik toevallig dat hij besproken werd in het programma Nu te zien op NPO 2.


                                 Hij heeft o.a dit gemaakt maar ook dit.

                                              Ik vind dat zó knap!
Naast Wim Oepts was er ook een tentoonstelling van Barbara Nanning;

                               

                                   Bewogen verstilling. Glas sculpturen.


Ik vind dat allemaal zo knap, ik wou dat ik dat kon. Die mensen hebben/ hadden tenminste een passie. Ik wou dat ik een passie had. 
De psychologie docent zei laatst: ' het is puur mazzel of je wel of niet een passie hebt, de één loopt er op z' n 8ste al tegenaan en de ander vindt hem nooit' 
Ik ben nu 75 en ben er nog geen tegen gekomen, wat ik ook niet meer verwacht eigenlijk, dat is dan weer een beetje jammer. Maar wat niet is kan nog komen want de wat saaie wandeling gisteren eindigde toch nog interessant. Had ik ook niet verwacht.
Allemaal een goede, met veel onverwachte dingen gevulde dag. 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook niet echt een passoe. Al het gehaak en genaai van kleding en dingen is gewoon leuk geknutsel en vrije tijdsbesteding.
    De sculpturen zou ik best willen kunnen maken. Mijn vader schilderde wel veel en graag, meest abstract. Maar als we naar museum Cobra gingen vonden we de abstracte schilderijen niets aan maar bij beelden en sculpturen stonden we lang stil. Hij zal ook op een creatieve club en van een van de andere kocht hij een beeldje van een zittende figuur en di staat nu bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is misschien geen passie maar jouw blogs zijn wel heel taalrijk en hebben een begin en een eind.Dat vind ik zo knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer je iets met plezier doet is het ook fijn vind ik, zonder het meteen een passie te noemen of er eentje te moeten hebben. Ik ben niet heel handig maar ik kan heel lekker koken en bakken. Het is niet direct een passie, maar meer een fijne hobby. Net als bloggen, sporten, en lezen. Allemaal leuk om te doen en ik zou ook niet echt zonder willen maar noem het gewoon hobby's.

    BeantwoordenVerwijderen