vrijdag 24 mei 2024

Blij.

 Zoals ik al eerder vertelde ben ik dit nieuwe fiets seizoen met goede voornemens begonnen, o.a. door m'n helm op te zetten ( soms🙈) én ik heb een spiegeltje op m'n stuur laten monteren zodat ik ook wat er achter me gebeurd goed in de gaten kan houden. M'n fiets moest toch een servicebeurt ondergaan dus hup dan ook maar meteen een spiegel.

Maar die spiegel beviel me niet, hij zat een beetje lossig  waardoor hij steeds langzaam een beetje wegzakte en ik kreeg hem niet goed afgesteld waardoor ik geen goed overzicht had. 

Omdat ik altijd denk dat ik alles  zelf wel kan ben ik met een inbussleutel aan de gang gegaan met als gevolg dat dat hele spiegeltje van m'n stuur viel. Met geen mogelijkheid kreeg ik het er weer op, daar heb je toch echt, hoe vervelend ook, een man voor nodig en dus moest ik terug naar de winkel.  Daar zag ik tegenop, er werken daar allemaal jonge mannen en die zullen dan wel denken: dat gezeur van die oude wijven altijd, blijf er met je tengels vanaf.

Maar ja, ik moest toch. Er waren geen klanten in de winkel dus dat was prettig, de medewerker was iets op de computer aan het doen en was daar erg druk mee zo te zien, en ik stond daar maar, ik heb dan altijd zoiets van: Hallo? kan ik een beetje aandacht krijgen? Zeg dan in ieder geval dat je er zo aan komt, maar nee hoor hij ging stug door. 

Oké, geduld is een schone zaak, niet meteen je grote mond opentrekken en hé daar kwam een collega door een deur, misschien gaat die me dan helpen? Nee hoor, die pakte z'n lunchpakketje en verdween weer net zo snel door dezelfde deur.

Na nog even wachten kwam de computerman toch naar me toe, geen enkele verontschuldiging,  maar  het  bleek een hele vriendelijke jongeman te zijn die m'n spiegeltje er  weer op zette, me ook de gelegenheid gaf om te controleren of ie goed stond en uiteindelijk hebben we ook nog grapjes gemaakt.

Het spiegeltje zit nu stevig en op een iets andere plaats zodat ik nu wel goed overzicht heb. Ik ben dus helemaal blij.

Die tip van Jenneke; een hooikoortstabletje tegen muggenbulten kende ik niet maar ik heb een stick gekregen van iemand die bij de KLM werkt en op de meest ingewikkelde landen vliegt en daar dan ook moet overnachten, hij krijgt die sticks van zijn baas en zegt dat het heel goed helpt en het is  nu ook al twee nachten goed gegaan. Dus ook daar ben ik blij om. 

En o ja, ik heb ook nog een lentekrans gemaakt en Berber, ik hoefde geen regendansje te doen want het was een prima weertje hier, zonnetje, wolkje en heerlijk temperatuurtje.

Die spriet rechts onder heb ik later weggeknipt. 😀

Allemaal een hele fijne dag.🙋

  

4 opmerkingen:

  1. Ik heb 2 spiegeltjes op mijn fiets, zaten er al op toen ik hem vorig jaar kocht. De linker staat goed maar de rechter krijgen we niet goed vast. Maar het probleem is dat ze elke keer omgebogen worden als ik de hoes over de fiets doe als bescherming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb geen spiegeltje op mijn fiets maar eigenlijk is dat hard nodig.
    Eerst even een update ‘: een goeie maand geleden plaatste ik hier een bericht om te vertellen over de hersenbloeding van mijn man, de plaatsing in een rusthuis en mijn borstkankerdiagnose. Een hele boterham. Nu is de chemo en de operatie achter de rug, volgende week beginnen de bestralingen (15 keer) en nog 12 spuitjes om de drie weken met herseptine. Ben ondertussen ook aan de hormoonpilletjes (gedurende 5 jaar in te nemen). Dat blijkt de standaardprocedure te zijn in mijn soort geval. Het was een borstsparende operatie. In volume en als ik gekleed ben is het verschil niet te merken.
    Tot daar.
    Nu het weer soms eens gunstig is ben ik al drie keer met de fiets naar het ziekenhuis gereden om de files te vermijden. 11 kilometer maar dwars door de stad (Gent) waar veel fietsstraten zijn maar ook enorm veel fietsers, De fietspaden hier zijn op sommige plaatsen te smal om in te halen, maar het gebeurt toch. (studentenstad) Telkens verschiet ik me een aap van een rakelings voorbijflitsende fietser. Bellen doen ze niet.
    Ik hoop altijd dat ik niet val want dan breek ik zeker een aantal botten.
    Maar….. ik heb ALTIJD eenhelm op. Mijn hersens heb ik nog nodig.
    Dat spiegeltje komt er zeker ook. Zeer nuttig.
    veel groeten
    Rosaline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal een heel goed middeltje zijn in die stick en voorkomen is beter als genezen.
    Dan heb je ook geen hooikoortspilletje nodig😀.
    Maar heb je per ongeluk weer eens last van een reaktie op een steek van welk insect dan ook, de jeuk en bult worden echt veel minder.
    Fijn weekend, Jennekr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik deed altijd azijn op muggenbulten, dan jeukte het niet meer. Ik heb nog geen mug gezien, laat staan dat ik gestoken ben (hopen dat het zo blijft).

    BeantwoordenVerwijderen