maandag 27 mei 2024

Van alles wat.

 Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik kijk steeds minder t.v. Al die malle spelletjes, dat gehol  en gevlieg en als er dan eens iets aardigs is dan zit je om het kwartier naar ellenlange reclames te kijken.

Ik hou van fotograveren en dan heb je nu het programma, het perfecte plaatje, leuk, maar weer dat hollen en vliegen en die zogenaamde grapjes en ja, ze zijn nu in Thailand ik zou bijna zeggen een fotogenieker land is er niet,  tja, daar kan ik ook mooie foto's maken. 

Dus weinig t.v. voor mij, je weet ook niet meer wat je wel of niet moet geloven. Laatst was er een reportage over de stichting van Prinses Laurentien, deze stichting helpt kindertoeslag gedupeerden om weer verder te kunnen met hun leven, te ingewikkeld om hier even uit te leggen maar volgens mij zit het wel goed in elkaar, in deze reportage werd die stichting helemaal afgebrand, er deugde niks van.

Toevallig werkt m'n dochter geheel belangeloos voor deze stichting, (er werken sowieso alleen maar vrijwilligers,) en zij vertelde dat het helemaal niet klopte wat er in die reportage gezegd werd maar hierdoor kregen mensen wel een heel verkeerd beeld want er was ook geen wederhoor. Dus ja wat moet je wel of niet geloven.

Als er dus weer eens niks interessants te zien is dan ga ik maar lezen. Francien, ik heb het boek: de tuin van de avondnevel, even opzij gelegd, ik vond het een beetje saai, er gebeurde niet zoveel, een beetje zonde van m'n tijd.  Zoals ik in m'n vorige blog al zei: ik heb een beetje haast, er zijn nog zoveel andere boeken die ik ook wil lezen.😃 Maar ik hou me altijd aanbevolen voor tips.

Allemaal een hele fijne dag 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Ha ha ha, ik kwam ook niet door dat boek heen. Dacht dat het aan mij lag. Las elke keer een stukje, maar heb het nu weggelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nederlandse tv kijk ik nauwelijks, net wat je zegt, alles vliegt voorbij. En er moet vooral ook heel veel en vaak gelachen worden... Lees een paar kranten digitaal, ik wil wel weten in grote lijnen wat er speelt in de wereld. Dat je er niet vrolijk van wordt weet iedereen. Ik heb een russische vriendin die een zus heeft die in de Oekraine woont, end ie ook nog behoorlijk ziek is, maar amper geld om medicijnen of een arts te betalen. Mn vriendin is 74 en werkt nog om haar zus te kunnen helpen. Ik help ze ook van tijd tot tijd. We boffen hier toch maar.
    Ik kijk meer naar BBC First, ze hebben goede series. Netflix e.d. heb ik ook niet. Kijk nu bij NPO Start naar alle afleveringen van Endeavour, 9 seizoenen. En anders doe ik spelletjes/spellen op de pc. Of ik lees, vooral kookboeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben nu aan het genieten van het boek : de troostbibliotheek door Sara Nisha ADAMS.
    Rosaline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Zeven Zussen heb je al gelezen? Heerlijk ontspannend. En je kan altijd nog eens In de Ban van de Ring gaan herlezen inclusief alle appendixen en afgeleide boeken.
    Ik heb een boek naast me liggen over Koning Arthur geschreven door Terry White, het is een grappig boek. Een zin: Tovenaar Merlijn laat een bezoeker zijn grot zien en als ze achterin zijn zegt hij het wordt tijd dat ze het electrische licht eens uitvinden, zo donker hier!
    Maar ik doe het voornamelijk met luisterboeken, vorige week van Villa des Roses van Willem Elsschot en nu Lijmen/Het Been. Dat het niet te zwaar is komt door de voorlezer, van de ene Eric van Muijswinkel en nu Job Cohen. Als gewoon boek zou ik het al weggelegd hebben denk ik want het zijn wel langdradige zinnen maar er zit ook veel humor in.

    BeantwoordenVerwijderen