vrijdag 31 mei 2024

Winkelen.


 Winkelen, ik heb er een hekel aan en ik word er moe van.

Nou gaan we volgend weekend drie verjaardagen tegelijk vieren.

 Schoonzoon en de twee dochters zijn alle drie in een tijdsbestek van drie weken jarig, een beetje  onzinnig om dat allemaal apart te vieren en dus krijgen we volgende week een gezellig familie samenzijn. Deze keer niet hier, wat meestal het geval was want in dezelfde tijd viel ook altijd nog Vaderdag maar dat speelt dus niet meer, nu wordt het gevierd bij jongste dochter omdat haar manlief zestig wordt. Helemaal leuk.

Maaaaaar er moeten dus heel veel cadeautjes gekocht worden. Nou heb ik voor de dochters online een soort beeldjes gekocht van lezende vrouwen, heel leuk maar heel spannend of ze op tijd geleverd gaan worden en dan nog een boek erbij, ik ben altijd erg van het boeken geven, en misschien nog wat lekkers dan is dat wel geregeld ( als die beeldjes tenminste komen) maar die schoonzoon, mannen zijn altijd erg moeilijk vind ik en dus moet er gewinkeld worden, dat ga ik vandaag maar even doen want als alles op het laatste nippertje moet vind ik dat niet prettig. 

Ik ga niet naar kleding voor mezelf kijken want als er iemand moeilijk is met kleding kopen dan ben ik dat wel, ik heb altijd wel wat aan te merken, geen goeie kleur, kwaliteit, pasvorm enz. echt héél héél moeilijk en áls ik dan iets koop dan ga ik het ook nog zitten verbouwen, een beetje korter, hier iets innemen en daar een plooitje of even een elastiekje in de mouwen enz. 

Maar omdat ik dat kan, dat verbouwen, heb ik laatst goedkoop een mooie bloes op de markt gekocht ( daar is een kraam die allemaal enkele stuks van goede kwaliteit verkoopt, je moet dus net mazzel hebben dat 


jouw maat erbij zit) die te lang was, hij kwam wel tot m'n knieën en was veel te wijd . Dus eerst korter gemaakt en de zijnaden ingenomen maar toen vond ik hem nog te wijd toen heb ik middenachter ter hoogte van de taille een soort plooitje gestikt ( voor de kenners een stolpplooi) en daar dan een paar knoopjes opgezet en nu is ie precies zoals ik hem leuk vind. 

Als je goed kijkt zie je in het midden drie blauwe ronde knoopjes met een beige randje, daaronder zit dus het plooitje verwerkt, moeilijk te zien maar nou ja. 

En ja, zo blijf je bezig.

En nu aankleden en in de benen.

Allemaal een hele fijne dag.🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Jazeker weet ik wat een stolpplooi is. Naast mijn baan in het onderwijs heb ik als tegenhanger de opleiding coupeuse gedaan. Examen in Rotterdam. En er verder nooit wat mee gedaan, daar had ik geen tijd voor. Maar net als jij, wel als ik iets kocht altijd verbouwen naar mijn zin.
    Nu doe ik geen naaiwerk meer. Alleen broeken korter maken. En driekwart mouwen korter maken. Draag altijd korte mouwen. Even locken, klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik nieuwe kleding koop wil ik behalve broek korter maken er eigenlijk niks echt aan verbouwen, er is toch altijd kans op mislukken. Dat doe ik wel met kringloopkleding. Soms koop ik iets alleen voor de stof en maak er wat anders van.
    Ben nu de stiksels van de gekochte broek aan het uithalen, heel veel werk, een pijp is klaar, de andere hoop ik vandaag af te krijgen want dan morgen met de hand zoomen en zondag aan als stiefkinderen komen.

    BeantwoordenVerwijderen