maandag 20 mei 2024

De wasstraat.

 Ja, Lot ik ga inderdaad naar de wasstraat waar jij het over hebt en dat is echt een soort straat, een overdekte straat.

Je moet dan met de auto tussen een soort rails gaan staan en dan wordt je door een soort mechanisme naar voren getrokken, je hoeft verder niks te doen. In de eerste hal wordt er dan gespoeld en gefladderd en weet ik wat allemaal, daar rol je dan weer uit en moet je een klein stukje zelf rijden, dan kom je in de tweede hal daar wordt gesopt en gespoeld en gedroogd en gewaxt, of hoe dat ook heet wat ze op je auto sproeien,  en dan moet je weer een klein eindje zelf rijden en dan kom je in een hal waar je eventueel zelf de binnenkant kunt stofzuigen enz. Dat kun je ook laten doen maar dat wordt me te gek dus dat doe ik zelf. Ik laat altijd wel een extra laagje bescherming aan brengen in de hoop dat ik dan voorlopig niet meer hoef. 

Dus Griemmank je moet wel in de auto blijven. Waarom die hallen los van elkaar zijn snap ik niet zo goed maar het zij zo. Ik ben wel blij dat het niet 1 lange straat is , nu zie je elke keer weer een beetje licht aan het eind van de tunnel.

 En inderdaad Francien, zonen kunnen soms heel handig zijn, maar ja, die heb ik niet. 

En Onbekend, ik heb geen idee hoe lang dat allemaal duurt, voor mijn gevoel wel een uur maar in werkelijkheid duurt het hooguit 10 minuten geloof ik.

 Ik zit ook altijd met afgrijzen naar die grote borstels met in het midden van die dikke ijzeren stangen te kijken die dan recht op je af komen en verwacht dan altijd dat die niet op tijd opzij gaan maar dwars dóór de auto heen.

Jullie zien het, het zit diep bij me. Ik moet er maar niet teveel over nadenken anders krijg ik er nog nachtmerries van.

Afijn we hebben het weer overleefd. 

Op dit moment is het hier regenachtig, vandaag dan maar eens een poging doen om m'n borduurwerk af te maken. Ik hoef alleen nog maar de steelsteekjes te doen voor de finishing touch, maar dat is altijd meer werk dan je denkt. Maar goed, elk steekje is er een. 

Zoals m'n moeder altijd zei:' elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar'.

Allemaal een hele fijne dag 🙋‍♀️



4 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel fijn in de auto te blijven zitten en te zien welk werk er allemaal voor me gedaan wordt.
    En erna de stofzuigerhal ook fijn. Na al dat harde werk mag ik dan naar de Febo voor een speciaaltje en een kroket. Febo zit niet in mijn omgeving. Maar helaas kom ik er niet meer. Contact met zus is er niet dus kom ik er niet in de buurt. Heb wel contact gezocht met 2 nichten die in de buurt wonen en waar ze veel contact mee hebt. Fijn gesprek met de ene gehad en zij zien ook dat het niet goed gaat met haar en houden haar goed in de gaten. Als het zo uitkomt zou ze mij eens ter sprake brengen en ze is een lieve fijnzinnige vrouw die zal dat goed aanpakken. Voorlopig heb ik rust, hoef niks te doen en wacht gewoon af wat er gaat komen, of niet. Ligt niet in mijn handen meer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dát kan dus ook :-) Ik woon op het platteland en heb totaal geen ervaring met van die speciale autowashallen. Interessant om te lezen hoe dat bij jou in zijn werk gaat. En knap dat je het dan toch durft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is wel een hele onderneming.
    Ook ik woon op het platteland. Nou ja Achterhoek. Nadeel, geen wasstraten vlakbij. Voordeel, ruimte om het huis. Dus de spuit pakken uit de garage en hoppekee.
    Wat ik dus nooit doe.
    De tuin is een wildernis. Maar ik heb ischias. Kan niets op het moment.
    Dus dat wordt lezen. Van T.T. Eng "De tuin van de Avondnevel".
    Vanavond komt Youp v. t Hek bij Jeroen Pauw. I.v.m. zijn afscheid. Ga als uitzondering dit keer kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Francien, Achterhoek vind ik geweldig. Heb er familie wonen en kwam er vroeger regelmatig, in Winterswijk. De rust, ruimte, heerlijk. Tuin is hier ook een wildernis. Moet de tuinman weer bellen voor de voortuin, de achtertuin laat ik zo, leuk voor beestjes, insecten, etc.
      Sterkte met de ischias.

      Verwijderen