zaterdag 10 februari 2024

Broeien.

 Dank voor alle reacties, zo grappig dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft. Persoonlijk vind ik die met die vrouwtjes het allerleukste  maar dat is niet zo gek want die is door m'n dochter geschilderd, 😃ze is pas sinds kort met aquarelleren begonnen. Ik dacht ik zet hem er gewoon bij. Wie weet komt ze nog eens echt in een museum of galerie te hangen. 🤣

Gisteren ben ik even wezen praten in het zorgcentrum i.v.m. helpen in het bruine café. Ze noemen het een zorgcentrum maar het is gewoon een verpleeghuis. Ik kwam er niet echt enthousiast vandaan, op de één of andere manier vloog het me aan, er kwam weer heel veel naar boven. Ik kreeg een beetje een benauwd gevoel. Ik kan niet echt benoemen hoe dat kwam, misschien de sfeer die in zo'n huis heerst.

 Samen met manlief ben ik  heel vaak in dat verpleeghuis  bij een oude buurvrouw op bezoek geweest en ook in dat cafe, dan zaten we aan zo'n tafeltje en dan dacht ik bij mezelf moet je jezelf nou eens zien zitten met twee demente mensen. 

Misschien vind ik het ook wel een beetje moeilijk  om mezelf vast te leggen want vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend natuurlijk. Ik ben nu zo aan m'n vrijheid gewend.

Een vriendin, die ik vanmiddag sprak, zei :' bij twijfel niet doen'. 

Nou ja, ik heb gezegd dat ik er dit weekend over na ga denken, even laten broeien zeg ik altijd.

Groetjes, 🙋‍♀️

8 opmerkingen:

  1. Als ik het zo lees zou ik zeggen; niet doen. Zoek iets waar je blij van word misschien bij de bieb of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat die van je dochter is, vind hem echt geweldig. Stiefdochter schildert ook veel tegenwoordig, ik weet niet meer welke techniek maar het werk dat ze me een tijdje geleden liet zien kon ik niet mooi vinden, veel van hetzelfde. Moeilijk om dan toch wel wat enthousiasme te tonen en niet exact te zeggen wat ik echt dacht want ze had er duidelijk veel plezier mee.
    Ik heb er een tijdje over gedacht bij de kringloop van het Leger des Heils wat vrijwilligs te gaan doen, er is ook een vrij groot café bij waar ook knutselgedoe wordt georganiseerd. Maar ik wil me niet meer vastleggen op vaste tijden. Op zo'n moment dat ik dat besluit voel ik me echt oud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles heeft een keerzijde. Je niet verbinden aan vrijwilligerswerk betekent, dat op de mindere dagen je gewoon even je terug kan trekken, op de bank of in bed, je kunt in de tuin werken, of een uitstapje maken of gewoon lekker in de zon een kop koffie drinken. Alles kan op jouw tijd.
    Weegt dat op tegen werk wat misschien voldoening geeft en waar je nieuwe contacten kan krijgen?
    Jij zal zelf moeten bepalen wat voor jou het meest van waarde is.
    Zelf heb ik gezegd toen ik met vervroegd pensioen ging, never nooit leg ik me ergens nog voor vast. Maar ik kan dat vrij makkelijk zeggen, want wij zijn nog met zijn tweeën.
    Ben benieuwd wat je besluit.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet doen. Je hebt een deprimerend verleden achter je, qua verpleeghuizen, ga dat niet bewust nog eens herhalen! Het is vroeg genoeg als je er zelf moet gaan wonen...
    Er zijn vast wel leukere vormen van vrijwilligerswerk. Kringloopwinkels moeten dagdelen sluiten wegens gebrek aan mensen... om maar iets te noemen. Of misschien bibliotheek, ik weet niet of die met vrijwilligers werken. Of informeer je on-line over wat er in jouw woonplaats nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd niet doen. Zoek vrijwilligerswerk waar je energie van krijgt, waar je plezier aan beleefd. Ik heb altijd in de zorg gewerkt en toen ik met prepensioen ging met mezelf afgesproken om daar geen vrijwilligerswerk te doen, ook al weet ik dat het hard nodig is. Al jaren werk ik met een fijne ploeg voor Landsschapsbeheer en zolang ik het fysiek vol kan houden ga ik er mee door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, niet doen. Het is veel beter om juist iets met jongere mensen en sowieso ook veel vrolijker vrijwilligerswerk kiezen. Daar knap je van op. Is iets als taalcoach wat voor jou? Ga eens langs bij een bibliotheek. Daar organiseren ze vaak lessen voor bijv. nieuwkomers of mensen die beter willen leren lezen en schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen