woensdag 21 februari 2024

Hortend.

 Soms kunnen mensen echt niet luisteren, b.v.

Al een paar weken komt het hete water in de badkamer wat raar uit de kraan, een beetje hortend, bibberig. In de keuken doet ie het normaal. Eerst dacht ik nou het zal allemaal wel maar gisterochtend dacht ik: dit kan zo niet blijven en heb ik een loodgieter gebeld, m'n hoofd moet er naar staan om zoiets te doen en dat was gistermorgen het geval. 

De loodgieter kon binnen een uur komen,, ik viel zowat van m'n stoel, dat verwacht je niet. Toen ik de deur voor hem open  deed was het eerste wat hij zei:

'Maar dit zijn huizen van Eigen Haard en ik werk niet voor die woningbouwvereniging' 

Ik woon n.l. in een huurhuis. 

Maar hij wilde wel even kijken, vond het een raar geval, zei dat ik contact met de woningbouw  op moest nemen en vertrok weer. Ik de woningbouwvereniging bellen, natuurlijk het bekende verhaal, eerst een uitgebreid keuzemenu en toen 5 wachtenden voor me. Je kunt het ook online regelen maar ik wilde het nú geregeld hebben en  dus heb ik geduldig gewacht. 

Een vriendelijke mevr. aan de telefoon, ik heb het hele verhaal verteld: het hete water dat uit de kranen van de douche én de wastafel komt doet raar, de koud water kranen  doen normaal en in de keuken doet alles het  ook normaal.

'O,  heeft u geen heet water?'

'Nee, ik heb wél heet water maar het komt op een rare manier uit de kraan'. En vervolgens nog eens uitgelegd wat er aan de hand is .

Na nog wat heen en weer gepraat zei ze;

'Dan zal ik u het nummer van de firma Manpaey geven'

'Maar die zijn van de ketel'

'Ja maar zij hebben er verstand van en zij weten dan wat er aan de hand is'. 

Oké, ik de firma Manpaey bellen en weer hetzelfde verhaal verteld.

'Maar als u wel heet water hebt dan ligt het dus niet aan de ketel dan moet er echt een loodgieter bijkomen, dan moet u even contact opnemen met de woningbouwvereniging zij kunnen u dan het nummer van een loodgieter geven'.

Ik ( met een lichtelijk rood hoofd) weer bellen en natuurlijk weer die hele procedure door , nu nog maar vier wachtenden voor me dat scheelde er weer eentje. Een andere mevr. aan de telefoon.

'Een kwartiertje geleden heb ik ook al gebeld over de kranen in de badkamer en toen moest ik Manpaey bellen maar die sturen me weer terug naar jullie want er moet toch een loodgieter bij komen'

"O, ja ik zie dat u gebeld heeft, wat is er precies aan de hand?' Ik weer het hele verhaal verteld, inmiddels de vierde keer. De twee kranen in de badkamer doen raar maar in de keuken is alles goed.

'O dan heeft m'n collega het niet goed begrepen, zij heeft opgeschreven dat u geen heet water hebt, maar u hebt dus wél heet water?' 

'Ja ik heb wel heet water'.

'Dan ga ik nu even drie nieuwe meldingen maken'

Hoezo drie???? maar ik was het zo langzamerhand spuugzat dus ik dacht: je doet maar.

Ze ging dus die meldingen maken en wat ze deed benoemde ze allemaal hardop,

'Dan ga ik eerst de douchekraan melden, het hete water komt hortend uit de kraan, nou ik hoop dat ze begrijpen wat ik met hortend bedoel, en dan ga ik nu de wastafelkraan doen, even kijken of ik kan knippen en plakken, ja dat lukt en dan ga ik nu de keukenkraan doen'

'NEEEEE, met de keukenkraan is niks aan de hand'.

'O, de keukenkraan doet het wel,  dan moet ik dat weer weghalen, ik hoop dat dat lukt anders moet ik weer helemaal opnieuw beginnen'

Goddank, dat lukte. En nu heb ik dus voor volgende week woensdag een afspraak met een loodgieter, ik ben heeeeeel benieuwd. Ik heb zelf nog even aan verkalkte kranen gedacht maar dan zou het ook bij koud water moeten bibberen en dat is niet zo.

Om alle frustratie kwijt te raken ben ik maar een boswandeling gaan maken en daar kwam ik iemand tegen die zich helemaal nergens druk om maakt.

Groetjes,🙋




2 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk wordt er niet goed geluisterd omdat ze ondertussen in je dossier bezig zijn en kijken waar wat opgeschreven aangevinkt moet worden. Automatisering maakt het er niet makkelijker op!
    Nu maar hopen op een ervaren loodgieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit soort op zich ergerlijke dingen levert altijd wel een logje op. Het is maar goed dat we bloggen, kun je het effe kwijt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen