donderdag 22 februari 2024

Nuttig.

 Door het vest/jasje wat ik vorige keer gemaakt heb kreeg ik wel weer een beetje de smaak te pakken. Vest/jasje....... ik noem het een vest omdat het van een wat dikke gebreide rekbare stof gemaakt is maar ik ga het ook als jasje dragen. What's in name.


En dus ben ik weer op naar zolder gegaan. ( daar staat m'n naaimachine altijd klaar) want ik had nog een restant stof liggen waar ik een tijd geleden een tuniek van had gemaakt maar omdat het het laatste stuk van de rol was kreeg ik er voor een paar euro's een stuk extra bij.

Ik vind het altijd leuk om er een persoonlijke tintje  aan te geven en dus heb ik een bandje over het midden van de mouw en de schoudernaad gestikt, het bandje was niet direct m'n keus maar aangezien er geen fourniturenzaken meer zijn moet je maar genoegen nemen met wat er wel is,  en natuurlijk zakken want ik ben gek op zakken. Maar goed, ik had dus nog bijna een meter over en wat kun je daar mee? Nou, een t shirt met korte mouwen van maken b.v. 

En ook hier weer dat persoonlijke tintje, ik had nog zwarte kraaltjes dus heb ik die maar langs de hals gezet.


Toch weer een middagje nuttig bezig geweest. Al met al wordt ik er niet écht heel blij van maar ach, het is goed genoeg voor een verschoninkje. (Zei m'n moeder altijd.) Op de foto komen de kleuren iets feller over dan in het echt.

Groetjes allemaal.🙋

2 opmerkingen:

  1. Het bandje was misschien niet jouw keus, maar de kleuren komen mooi overeen met de stof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel mooi en ik hou ook van die kleuren.
    Vandaag ook weer eens de naaimachine gepakt nu vinger wat beter gaat. Maar mijn werkje was alleen nuttig, niet leuk. Maakte namelijk zakjes om grint in de doen om de hoes van mijn driewieler niet zo te laten opwaaien. Ik had 8 zakjes nodig, die zijn gestikt en 2x2 zitten nu goed in de touwen en hangen al, maar nu veel pijn aan handen. Het is gemaakt van tafelzeil denk ik, lag lap van bij de kringloop voor euro ongeveer 2x2 meter. Als ze kapot gaan zoals de eerste versie van gewone stof dan kan ik weer nieuwe maken.
    Morgen de andere 4 vullen en dichtnaaien.
    Ondertussen waait het al behoorlijk en bewijzen ze hun nut

    BeantwoordenVerwijderen