zondag 23 oktober 2022

Multitasken.

 S'avonds zit ik weer ouderwets te breien. 

Laatst heb ik op de markt een trui gekocht, een beetje een slobbertrui met een wijde v hals. 

Ik dacht: een bloesje met een kraagje eronder en klaar!

Maar dat viel tegen, het werd ontzettend truttig en dus heb ik in een wolwinkel een wolletje erbij gezocht en  nu ben ik een losse col aan het breien. Ik kan so wie so niet stil zitten en dan is breien een prima klusje bij het televisie kijken want zoals jullie wel weten; vrouwen kunnen meer dingen tegelijk doen.



                                         Ik vind het helemaal leuk.

Allemaal en goede, leuke dag. 🙋‍♀️

6 opmerkingen:

  1. Ja is inderdaad tuttig een trui met blouse / kraagje eronder en toch was dat een tijd inde mode in on ze jeugd. Grappig dat we dat op oude leeftijd nu tuttig vinden. De afgelopen tijd heb ik veel dunne sjaals in de kringloop gekocht omdat ik aldoor een koud nek had. Gebreid of gehaakt lijkt me vrij warm in huis
    Ik haak graag bij tv kijken en ben bezig met een sjaal en een verrassing voor een andere blogvriendin. Ben bij na altijd aan 2 projekten bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik haak altijd, vooral Möbius shawls (met een halve draai erin, zit lekker om je nek). Leuke wol heb je voor je shawl, past goed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kende ik nog niet Berber, is ook leuk, ik heb meteen een link opgeslagen voor volgende project. Op het moment met sjaal met strepen bezig die ik in de lengte haak, gesteept en met paar toeren met popcornsteek. Met resten hardroze, donkerrood en 2 een zachtereroze en goudkleurige met gouddraadje erbij. Wordt leuk

      Verwijderen
    2. Lot, je kunt die Möbius shawls haken en breien, maar met breien kom ik er niet uit en moet je heel veel steken opzetten/opnemen, met haken is het altijd maar die ene steek of hooguit een paar. Leuke kleuren waar je nu mee bezig bent.

      Verwijderen
  3. Door een aantal omstandigheden ben ik beperkt met het belasten van schouders, ellebogen en polsen. Dus geen breien of haken meer voor mij. Maar zou die beperking er niet zijn, dan nog zou het mij niet lukken om te breien en tv te kijken. Twee dingen tegelijk is het niet voor mij. Ik vind het knap dat het je wel lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. breien doe ik ook niet meer, poly-artrose, maar haken lukt nog goed gelukkig. Ik kijk ook tv en haak tegelijk, kwestie van wennen en een makkelijke steek gebruiken. Jammer dat het je niet meer lukt, hopelijk vermaak je je nog wel.

      Verwijderen