maandag 10 oktober 2022

Humeur.

 Verslag van mijn zondag.

Over zelf de slingers ophangen gesproken. Ik heb gisteren vast wat slingers opgehangen voor komende zondag; ik heb  online een  kaartje besteld voor een zondagochtendconcert in het concertgebouw in Amsterdam. Helemaal trots op mezelf dat me dat gelukt was. ๐Ÿ˜ƒ

Geliefde opera-en balletmuziek van Rossini tot Tsjaikovski met countertenor Gerben van der Werf en mezzosopraan Maria Warenberg. 

Laat ik even duidelijk voorop stellen; ik weet niets maar dan ook niets van klassieke  muziek.  Ik ken de namen van de componisten maar dan heb je het wel gehad. 

Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen.

Maar het lijkt me heel leuk, alleen al in dat mooie gebouw zijn is een feestje en het duurt maar een uur dus mocht ik het niets vinden dan hou ik het wel een uurtje vol. ๐Ÿ˜€

Dat was de ochtend.

 S'middags ben ik een beetje doelloos op de fiets gestapt en kwam uiteindelijk uit bij het Amstelpark daar bleek een Pure Market te zijn, leuk allemaal ambachtelijke producten, en ook veel foodtrucks. 

Maar gaandeweg zakte m'n humeur, ik weet niet waarom,  het was heel druk, ik had geen zin om in de rij te gaan staan voor wat lekkers bovendien had ik zelf wat eetbaars meegenomen en wat ik nog  nodig had voor het avondeten, een paprika, hadden ze niet. ☹️

 Op een bankje lekker in het zonnetje het zelf  mee meegebrachte eten  opgegeten maar ik werd er niet echt vrolijker van. De terugweg was echt  heel vervelend, pal tegen wind en al heb je daar op een elektrische fiets niet echt last van,  ik vond het toch  niet fijn en bovendien ergerde ik me kapot aan m'n medeweggebruikers die dachten allemaal dat ze alleen op de wereld waren en toen een supermarkt, waar  ik dus die paprika wilde halen, gesloten bleek te zijn  huh?, had ik het helemaal gehad. ๐Ÿคฌ

Thuisgekomen eerst maar even een beker thee gemaakt maar terwijl ik stond te wachten tot het water kookte las ik iets waar ik heel verdrietig van werd, kortom naast de beker thee kwam een fikse borrel te staan met als gevolg dat ik op de bank in slaap viel.๐Ÿ˜ข

Dat was de middag.

S'avonds nog even een wandelingetje in de natuur gemaakt, misschien klaar ik wat op , maar helaas,  met de Weet Ik Veel Quiz van RTL4 meegespeeld,  waar ik een 6.8 haalde wat best wel goed was, maar dat  hielp ook niet en dus lag ik om 10 uur in bed en volgens mij sliep ik om 10 over 10.

Het was dus een bewogen dag wat humeur betreft maar vandaag een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

Allemaal een goede, vrolijke dag ๐Ÿ™‹‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Zat in de lucht dat slechte humeur, ik had er ook last van. Partner was onduidelijk wanneer we wat gingen doen, spannend aardappels rapen op een pas gerooid veld. Eerst eind vd ochtend toen weer niet, na de lunch dat ik er even niet aan en zette de auto weg. Bleek dat weer niet de bedoeling te zin etc etc. Maar we zijn toch gegaan en zeker 10 kilo mooie aardappelen in kwartiertje geraapt. Als ze goed blijven en donker opgeborgen komen we de winter er wel mee door. Ik eet zelden aardappel en partner een kleintje paar maal in de week, dit ivm koolhydraatarm eten. Alleen voor de stamppot gaan er meer door en in weekend eten we wel eens een patatje uit de airfryer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms gebeurt dat ineens, waarom weet je niet, hoe lang het gaat duren uiteraard ook niet. En ineens is het over...hoef je niets bijzonders voor te doen, zo gaat het gewoon. Ik hoop dat je je vandaag beter voelde, en ook de komende tijd, want t is niet echt prettig.

    BeantwoordenVerwijderen