zondag 2 oktober 2022

De lijn.

 Ik had me heilig voorgenomen om het er nooit over te hebben maar ik ga het toch maar eens doen; de lijn. 

In m'n vorige blogje liet ik een foto zien over 10 kilo willen afvallen en er nu nog 13 moeten. Bij mij waren het er geen 10 maar 5 en nu moet ik er nog 6.7.8.9. Maakt niet uit, elke kilo telt. 🙈

Vroeger was ik altijd rond de 75/76 kilo en daar voelde ik me goed bij maar in de loop der jaren is daar langzaamaan steeds iets bij gekomen  en nu ben ik ruim 82 en zou ik al heel blij zijn als ik weer onder de 80 zou zijn. 

Ik eet sinds manlief er niet meer is heel gezond, dat had ik me voorgenomen nadat hij overleden was en dat heb ik gedaan, geen pasta, rijst, chips, frisdrank en bijna geen aardappels en brood  meer, nauwelijks alcohol maar  wel groente, kip, vis en af en toe een balletje gehakt. 

(Maar als ik dan eens op een terrasje zit dan mag ik wel wat lekkers van mezelf 😀) 


Ik ga elke dag naar buiten, minimaal een half uur of langer fietsen of wandelen. 

En áls ik snaai dan is dat iets hartigs maar één koekje of snoepje bij de koffie moet toch kunnen vind ik. Of moet ik dat dan ook maar niet meer doen? Een mens mag toch nog wel iets? 

Ik val geen gram af🤔

Dus ik baal daar heel erg van, nou ja,.......... nou ook weer niet zo heel erg want dan denk ik aan wat een doktersassistente eens tegen me heeft gezegd :

" het is niet zo erg om op oudere leeftijd iets voller te zijn want als er dan iets gebeurd dan heb je tenminste een buffertje" En een andere doktersassistente heeft wel eens gezegd:" het leven moet ook een beetje leuk blijven" 

En daar hou ik me dan maar aan vast. 🤣

Allemaal een goede, prettige dag.🙋‍♀️

P.s ik heb nog iets bedacht : als je wat "voller" bent heb je geen rimpels of vel over. 👍🤣 en door de reactie van Petra schiet me weer te binnen waarom ik zo ben aangekomen,  ik heb ooit schildklier problemen gehad en daar medicijnen voor geslikt en toen werd ik dus "voller" 

 Dus eigenlijk kan ik er niets aan doen, waar is de taart?🤣


1 opmerking:

  1. Die opmerking van de doktersassistente... dat denk ik ook wel eens!
    Ben een poos geleden geopereerd en werd volgestopt met proteïne- en koolhydraatrijk voedsel, puur vanwege het herstelproces. (De extra kilo's die dat opleverde ben ik nog steeds niet kwijt :-( maar het herstellen lukte dan weer goed.)

    BeantwoordenVerwijderen