maandag 31 oktober 2022

Zombie.

 Gisteren weer eens wat anders gedaan. 

Ik werd dus té vroeg wakker met dat té volle en té drukke hoofd. Ik dacht: ik wil eruit, niet alleen uit bed maar met name naar buiten maar daar was het nog veel te vroeg voor en dus heb ik in huis lopen rommelen en gewacht tot het een schappelijke tijd was.

 En toen dacht ik: ik wil ergens naar toe maar het moet niet te ingewikkeld zijn en dus ben ik op de bus gestapt en heb me heerlijk naar Haarlem laten rijden. Nog nooit eerder gedaan maar zo fijn om eens gereden te worden, niet op het verkeer te hoeven letten en alleen maar als een zombie naar buiten te kijken.

                                                  Het was druk.

Een hele tijd daar rond gelopen en rondgekeken, vroeger gingen manlief en ik regelmatig naar Haarlem. Ik liep dan als een mak schaap achter hem aan want hij wist altijd precies de weg, nu moest ik dus zelf opletten en dat is toch anders, maar ook leuk.

Op een gegeven moment was ik in de buurt van de koepel gevangenis, nu een bioscoop en vergadercentrum. Ik had daar al verhalen over gehoord en ben dus naar binnen gegaan, indrukwekkend. Op m'n gemakkie daar een broodje gegeten en een kopje koffie gedronken.



Op de terugweg kwam ik ook nog langs het Teylers Museum en ach ik was er nou toch, laat ik daar ook eens een blik naar binnen werpen, maar helaas, dat kon alleen als je een reservering had. Dat was dan weer een beetje jammer.


En toen weer kalmpjes aan terug naar het station. Ik heb m'n ogen uit gekeken. Voor herhaling vatbaar.

En zo werd een dag die niet zo leuk begon toch nog leuk.

De rest van de dag heb ik moe maar voldaan op de bank gezeten.

Allemaal een goede, voldane dag.🙋‍♀️


4 opmerkingen:

  1. Soms is het zo moeilijk om je tot iets te zetten en dan doe je het en bent dan zo blij . Had ik vorige week met fietsen in de duinen. Totaal geen zin, chagrijnig hoofd en zoveel plezier gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is eigenlijk ook wel fijn om eens wat alleen rond te struinen en je eigen pad te kiezen.
    Vorige week heerlijk dagje Rotterdam gedaan, de markt was fijn om weer eens te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van jou om erop uit te gaan. Ik ben 2 keer in Haarlem geweest en vind het een gezellige, mooie stad.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat je jezelf hebt opgepakt . En grappig. TEYLER. ik ga er zaterdag naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen