maandag 3 oktober 2022

Kunst.

 Gisteren een rondje kunst gedaan. Nou vind ik kunst altijd een discutabel onderwerp, wat is kunst en wat niet? En wie bepaalt dat? 

Ik was naar het Cobra museum in Amstelveen en daar hangt veel werk van Corneille o.a. dit: 


Wie heeft ooit bepaalt dat dit KUNST is ? En in een museum mag hangen? Er zijn mensen die er veel geld voor over hebben. Zijn we met z'n allen niet een beetje doorgeslagen? 

Maar ook dit:


Persoonlijk vind ik dit veel kunstiger. Hoewel ik het nog steeds niet aan de muur zou willen hebben hoor, maar het is knap gemaakt.

En ook dit:


Huh? Er stond verder geen uitleg bij alleen maar: 


Er is voor mij als coupeuse dus nog hoop :-)) ik zal het jullie laten weten als er een creatie van mij  in een museum komt te hangen :-)) kunst of geen kunst.

Ik zal het allemaal wel niet begrijpen. 

Allemaal een goede, kunstige dag🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Kunst hoef ik niet te begrijpen maar gewoon bekijken, geweldig of mooi vinden of knap gedaan vinden of niet vinden😉
    Het schilderij van Corneille en de jurk vind ik niet. Het schilderij van de jonge man vind ik knap gedaan en bv de schilderijen van Van Gogh vind ik geweldig mooi!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n jurk had mijn moeder, stijl 50-60er jaren
    Met mijn vader ben ik verschillende keren bij het Cobra geweest, leuke herinneringen eraan

    BeantwoordenVerwijderen