woensdag 10 juli 2024

Bloemen en het weer.


 Gisteren eindelijk weer eens, na jaren, creatief met bloemen geweest. Ik heb een koffieboeketje bij de supermarkt gekocht en bloemetje voor bloemetje in een apart vaasje gezet. Vaasjes en dienblad had ik nog in voorraad dus voor weinig geld toch een leuk effect. Is weer eens wat anders.

Hebben jullie gisteravond nog veel last van het zware weer gehad? 
Hier viel het uiteindelijk wel mee, om half acht werd het heel donker en zag het er heel dreigend uit, het begon heel hard te waaien en heel hard te regenen en ik dacht nu gaan we het krijgen maar na een kwartiertje werd het al minder, hier en daar nog een verdwaalde onweersklap en toen was het gelukkig al weer voorbij. Ik vind dat natuurgeweld maar niks, je bent zo machteloos en dan geen man in huis die eventuele schade kan herstellen maar er was helemaal geen schade dus ik kon met een gerust hart naar bed. 

Vandaag weer even verder met de tuin en naar de zolenboer om het over m'n nieuwe inlegzooltjes te hebben. Ik heb niet zoveel te melden want ik ben er al aan gewend en loop er lekker op alleen de bovenlaag begint hier en daar los te laten, even kijken of hij dat op kan lossen. 
Allemaal een hele fijne, rustige dag.đŸ™‹‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Hier op Tholen viel het allemaal wel mee, voor de bui wel harde wind en de eerste bui was hard, daarna heeft het een uurtje likker doorgeregend. De regenton, die eerst was leeggepompt in een andere ton die geen opvang heeft, is ook weer vol en de ton voorkant huis was nog vol want genoeg regen gevallen. Ik hoefde niks water te geven.
    Ik heb ook collectie kleine vaasjes en zet er van buiten vaak takjes en een bloemetje in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om een boeketje op deze manier neer te zetten. Ik kijk vaker naar een boeketje bij de supermarkt maar vind ze vaak zo iel. Op deze manier maak je er toch iets gezelligs van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zetten ook vaak een of twee bloemen in een vaas(je) staat altijd leuk en een beetje chic vind ik. Hier in het zuidwesten van de Randstad viel het gelukkig mee. Wel wat takken op de fietspaden vanmorgen, maar geen bomen omgewaaid voor zover ik zag.

    BeantwoordenVerwijderen