vrijdag 26 juli 2024

Thee en linkjes.

 Laatst schreef ik dat ik niet terug wilde naar vroeger maar nu is het ook niet altijd even leuk. Ik vind het erg dat je tegenwoordig zo wantrouwend moet zijn. Je leest, hoort en ziet zoveel verhalen van mensen die opgelicht zijn.

Misschien ben ik wel eens een beetje té argwanend maar tegelijkertijd denk ik: liever een beetje té dan een keer te weinig. 

B.v. m'n kleindochter ( 22) is op dit moment op vakantie. Op haar eerste vakantiedag kreeg ik een appje met een link waarin ik berichten kan zien die zij over haar vakantie  plaatst. Een soort reisverslag. Meteen denk ik dan: ja, ja, en het volgende appje zal dan wel zijn dat haar pasje gestolen is en of ik even geld wil overmaken of zo iets. Onzin want dat zou ze nooit aan mij vragen maar dat weten oplichters natuurlijk niet.

Ik heb mezelf een dag lang ervan proberen te overtuigen dat het echt wel klopte maar s' avonds heb ik toch eerst even aan m'n dochter gevraagd of ik wel veilig op die link kon klikken.

En natuurlijk klopte het en nu kan ik elke dag zien wat zij en haar vriendin daar zoal doen, hardstikke leuk natuurlijk. 

Is dat leuk? Ja dat is leuk maar dan moet je niet zo'n zorgelijke geest hebben als ik; als ik dan lees dat m'n kleindochter schrijft dat ze niet lekker is en hoofdpijn heeft en geen trek in eten ( daar heb ik haar nog nooit eerder over gehoord)  dan begint het al een beetje te kriebelen in m'n maag. En als ik lees dat ze de hele vakantie  een auto hebben gehuurd om het eiland goed te kunnen bekijken dan slaat de schrik me alweer om het hart😱 oooooo wat kan er allemaal wel niet gebeuren?

Overigens zijn het hele nette meisjes die niet naar discotheken of rare uitgaansgelegenheid gaan en ik vertrouw ze 100% maar je weet niet wat voor gespuis daar allemaal rond loopt.

U ziet het mijn neurotische trekjes spelen weer even de hoofdrol, ik moet het stemmetje in m'n hoofd weer even de andere kant opdraaien, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 

Afleiding is de beste medicijn zeg ik altijd en daarom ga ik vanmiddag met een clubje naar een burenmoestuin en daarna krijgen we een theeceremonie met kruiden uit die tuin, ik ben benieuwd.

Allemaal een hele fijne dag🙋‍♀️

5 opmerkingen:

  1. Je hoort ook tegenwoordig wel veel alarmerende berichten over hoe slim oplichters zijn, dus ik begrijp je zorg heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik was best wel een net meisje maar met vriendin in Italie op vakantie zijn we argeloos in de auto van 2 jongens gestapt om naar een andere club laat in de avond te gaan. Gelukkig waren het nette jongens en hebben we een hele leuke avond en vakantie gehad.
    Maar je zorgen als oma begrijp ik wel. Ik weet niet precies hoe ongerust mijn moeder was als op weer eens op reis was maar maakte wel mee hoe ongerust ze was als mijndochter weg was. Ik had dan ook met dochter afgesproken dat ze wel met oma belde, maar om de kosten in de hand te houden niet met mij. Oma gerustgesteld en ik hoorde het wel van haar.
    Was het Polarsteps? Die gebruikt stiefschoonzoon ook en het is inderdaad heel leuk om de korte berichtjes en foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een van mijn volwassen kinderen maakte eerder dit jaar een reis naar een ver land. En ook al was alles zorgvuldig voorbereid en hoorde ik bijna elke dag wel iets ook via zo'n leuke app, ik heb me dan toch zorgen gemaakt. Wel meerdere malen aangegeven hoe leuk ik vond om mee te delen in de vakantiepret en dat was het ook.
    Maar wat was ik blij toen de hele groep weer veilig thuis was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zorgen maken heeft natuurlijk nooit zin, maar de meeste mensen blijven het toch doen. Nu zitten familieleden in een of ander buitenland. Er kan van alles fout gaan natuurlijk, maar als ze bijvoorbeeld met de fiets in Nederland vallen en akelig terecht komen? Daar maak je je dan weer geen zorgen om. Je kunt wel aan de gang blijven! Mijn tegeltekst is 'Tob nooit'. Mooi trouwens, dat je afleiding vindt en onder de mensen komt. Dat doe je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ella, zonder je nu op stang te willen jagen wil ik toch ook even mijn duit in het zakje doen. Discotheken zijn vaak voorzien van bewaking en beveiliging en daar zijn meisjes vaak veiliger dan jongens. Op een zonnig strand kunnen ze ook 'versierd' worden door jongens die slechts uit zijn op een avontuurtje. Daarnaast een hart onder de riem: het is je kleindochter en die is goed opgevoed door haar ouders en heeft vast ook een flinke mate van gezond verstand, dus: komt goed! (Maar dat wist je al.)

    BeantwoordenVerwijderen