zondag 21 juli 2024

Het Cobra Museum.

 Tijdens een van de vele wisselvallige dagen van de afgelopen week ben ik eens naar het Cobra  Museum gegaan. Er zijn daar allerlei problemen met de financiering en bedrijfsvoering  en er was dreiging van sluiting, dat zou ik jammer vinden dus ik vond dat ik een steentje moest bijdragen.😂

Er zijn op dit moment 3 tentoonstellingen; Fotograaf Pierre Verger, fotograaf Diana Blok en een afdeling met Special Arts.

Ik ben geïnteresseerd in fotografie dus ik verwachtte er veel van, dat viel een beetje tegen. alle foto's waren in zwart wit en omdat ik altijd naar het tv programma Het Perfecte Plaatje kijk en goed naar het commentaar van de jury luister kijk ik nu kritisch naar foto;s. 


b.v deze foto: ik zou zeggen: het lijkt net of die man maar 1 been heeft, jammer. Verder wel een hele leuke foto, die blauwe strepen komt door weerspiegeling.

In de zaal met Verger foto's was een hoek ingericht met allemaal foto's van slapende mensen op straat. zoals deze:

Een fruitverkoper die bij z'n stal een dutje doet, in zwart wit, ik denk dan zou het niet mooier in kleur geweest zijn, maar ja , wie ben ik?

Van de fotograaf Diana Blok heb ik geen voorbeeld want het leek wel of zij alleen maar naakte mensen heeft gefotografeerd en daar heb ik helemaal niks mee.

In de hoek van de Special Arts zag ik wel mooie dingen, ook al heb ik moeite met moderne kunst, ik vond dit wel grappig


Er stonden ook mooie objecten die ik zo wel in huis zou willen hebben, hier bleef ik naar kijken.

En dit vond ik ook heel bijzonder: Het is een paddenstoel maar ik zie er  een spookgezichtje in met een scheve fronsrimpel en kraaienpootjes. Zou de kunstenaar dat ook gezien hebben?


Ha, Ha, deze foto heb ik zelf gemaakt op m'n ochtend wandelingetje.😂

Ach ja, zo blijf je bezig.

Allemaal een hele fijne, hopelijk wat koelere dag dan gisteren.🙋

2 opmerkingen:

  1. Ik zit met mijn koffie voor de open schuifpui naar de vogels in het weiland te kijken. De mais begint nu goed op te komen. Er staat een ooievaar eenzaam te wezen. En naast het terras zie ik een enorme bult grond omhoog komen. Hij blijft maar gangen graven.
    De kranten liggen te wachten. Echtgenoot fietst al zijn rondje.
    En jij ook een fijne dag. Gelukkig minder warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijn vader ging ik ook wel eens en we vonden objecten en sculpturen altijd het mooiste. De abstracte schilderijen konden we minder waarderen.
    Lees je mee bij https://bertiebo.blogspot.com/ ? Zie heeft vaak blogposts over gezichtjes en vandaag over nomen en omen, ook heel leuk. En e-mailadres staat erbij om je gezichtje naar te sturen

    BeantwoordenVerwijderen