dinsdag 9 juli 2024

Klimop en het menselijk lichaam.

 Wat is het menselijk lichaam toch een bijzonder iets. 

Ik heb het hier al heel lang niet over m'n lies gehad, dat betekent niet dat ik er geen last meer van heb maar dat het wel een stuk minder is geworden. Ik heb dus anderhalf jaar bij een therapeut gelopen maar wat ie ook deed het hielp allemaal niets. Ik ben toen zelf met de behandeling gestopt. Vlak daarna, toen ik eens woedend over die zere dij zat te wrijven,  ontdekte ik een paar bobbels in m'n bovenbeen, na Google geraadpleegd te hebben konden dat wel eens zogenaamde triggerpoints zijn, spierknopen. Dat was voor mij een openbaring, zo voelde het ook, er zat gewoon een spier in de knoop waardoor die korter was waardoor ik dat trekkende gevoel in m'n lies had. Wat ook op internet stond was dat je die knopen  met dieptemassage weg kon krijgen. Ik ben dat bovenbeen toen regelmatig met Midalgan gaan masseren, want ik wil het altijd eerst even zelf proberen voordat ik naar een dokter ga, en dat hielp. Zo gauw ik nu iets in m'n lies voel ga ik weer masseren én ik moet dat been niet overbelasten. 

Maar ja, dan gaat het daar beter mee, dan stoot je je knie kneiterhard  aan een tafeltje wat al 40 jaar op die plaats staat😡Dat is nu al een paar maanden geleden en dat wordt tergend langzaam iets minder pijnlijk maar dan moet je natuurlijk niet in de tuin gaan werken waarbij je je in allerlei bochten moet wringen.

Want dat heb ik gisteren gedaan, heel veel klimop weg getrokken en weggeknipt, dat ging goed totdat ik weer meer last van die knie kreeg en ik mezelf heel streng moest toe spreken: STOPPEN NOU WANT ANDERS MOET JE DAT WEER DAGEN LANG BEZUREN. 

Nu zit ik naar buiten te kijken en m'n handen jeuken want het is nog lang niet klaar maar ik ga vandaag niks doen want het wordt te warm en m'n knie en lies hebben rust nodig.

Allemaal een hele fijne dag 🙋

3 opmerkingen:

  1. Voor jou ook een hele fijne dag, ook als je handen jeuken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorige week liep ik even op blote voeten in de keuken en stoot tegen stoelpoot, denk dat de buis tussen de tenen kwam want 2 deden behoorlijk pijn, en dag erna was de hele aanzet vd tenen blauw en daar doet het altijd door doorzakken al veel pijn. Heb sporttape om 3 tenen gewikkeld en dat liep een stuk beter.
    Ik heb ook vaak spierknopen en daarvoor gebruik ik een dingetje met bolletjes van ruim 1 cm in diameter eraan, die de knoop diep masseren. Ooit in de kringloop gekocht, een driepootje is het

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van die spierknopen kun je heel snel afkomen, door dry needling. Wordt gedaan door een fysiotherapeut, je voelt de knopen gewoon los springen. Vreemd gevoel maar een supersnelle oplossing, kan het je absoluut aanraden.

    BeantwoordenVerwijderen