zaterdag 20 juli 2024

Van alles wat.

 Hebben jullie nog last gehad van de computerstoring gisteren? Ik niet, maar zo gevaarlijk is het dus al dat computer gedoe. Even iemand die niet op let en de halve wereld ligt plat, dat vind ik  het enge het kan dus wereldwijd verkeerd gaan. Ik heb altijd wel wat contant geld in huis maar dat is ook niet de oplossing want als computers niet werken dan werken kassa's ook niet en ik zie ze bij A.H. niet met een geldkistje en een rekenmachientje zitten en je zou maar met je koffertje op Schiphol staan voor een zuurverdiende vakantie, maar ja, dat is eigenlijk een luxe probleem. Dat ziekenhuizen hun werk niet kunnen doen is natuurlijk veel erger.

Nou ja, het komt wel weer goed. 

Gisteren naar de verjaardag van kleindochter geweest, 20 geworden,  en het was heel gezellig, lekker buiten gegeten maar het leukste vond ik dat ze 3 dikke leesboeken kreeg, in het Engels, en dat ze daar heel blij mee was. Ik vind het leuk als mensen van lezen houden. 

Op dit moment ben ik het boek: In een sluier gevangen aan het lezen van Betty Mahmoody. een waar gebeurd verhaal over een Amerikaanse vrouw die samen met haar dochtertje door haar man gevangen wordt gehouden in Iran. Het is ook verfilmd: Not without my daughter. Ik heb de film niet gezien en ik denk ook niet dat ik hem ga kijken want ik denk dat ik het heel, naar vind om te zien hoe iemand zo onderdrukt wordt. Maar het boek pak ik steeds weer en geef het 5 sterren.

En het boek Mijn vaders hand van Bart Chabot volg ik nu als luisterboek, vind ik ook een heel heftig boek. Bijna te erg om waar te kunnen zijn wat ouders kinderen aan kunnen doen.

Zo te zien wordt het vandaag weer een warme dag dus rustig aan maar weer en met de beentjes omhoog in de schaduw lezen en luisteren. 

Allemaal een hele fijne dag 🙋


6 opmerkingen:

  1. Ik hoop op een fijne dag maar wat er nu gaat gebeuren ? Geen idee. Man zegt dan we zien wel, en dat betekent meestal dat het op mij neerkomt wanneer ik wat moet doen en hij zit en door dochter in beslag wordt genomen. Zijn oudste dochter met man en 2 pubers staan op de camping vlakbij en gaan, als de hitte het toelaat, bramen snoeien op landje vlakbij. Ik doe dan de catering, maar omdat het zo heet wordt en nauwelijks wind gaat misschien een deel niet door en komen ze vaker hier in huis. Kortom, we zien wel en hopelijk lukt alles me, zowel lunch als BBQ. Maar eigenlijk heb ik er op dit moment weinig zin in allemaal.
    Zucht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dit moment heb ik geen zin in moeilijke en zielige verhalen. Ben boeken aan het luisteren van schrijfsters die net zo schrijven als Lucinda Reiley van de Zeven Zussen, Corina Bowman heeft ook van de vele delen boeken geschreven

      Verwijderen
    2. Nou uiteindelijk is het wel goed verlopen. Er is toch veel gesnoeid en ik kon mijn plannen wel redelijk uitvoeren. Ongelooflijk wat die 4 aan groente eten, hele grote bak witlof-appel-bleekselderij bij de lunch, op. Bij BBQ een nog grotere bak komkommer en tomaten en een bak aardappelsalade, 6 grote spiesen met paprika, courgette en tomaat op de BBQ en 2 suikermais. Spareribs en 2 grote spiesen saté allemaal op en 2x pindasaus gemaakt. Nog 2 hamburgers over maar die was ik zelf vergeten op de BBQ te gooien. Ach eet ik ze morgen lekker zelf.
      Gelukkig is er echt veel gesnoeid en kunnen we weer bij de fruitbomen.

      Verwijderen
  2. Zelfde als Lot. En allebei de boeken al gelezen. Van Betty al een poosje geleden.
    Vandaag ga ik twee wassen doen. Even de zonnepaneeltjes ontlasten.
    En echtgenoot doet boodschappen. Die komt zo thuis met iets voor bij de koffie. Wedden?
    En de kinderen zitten aan de Westkust van Frankrijk. Helemaal onder Bordeaux. Hier is het warmer dan daar. Rare wereld.
    Vanavond gaat het regenen. Hoop ik voor de tuin.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf heb ik er ook geen last van gehad. Het heeft me wel weer duidelijk met de neus op de risico's van de "vooruitgang" geduwd.
    Een enkele klik, zelfs per ongeluk, ik moet niet denken aan de gevolgen.
    Maar ook voor jou, een heel fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag zelfs drie wassen achter elkaar gedaan. Als ik de volgende ophing was de vorige al droog. Het was dan ook hier 32 graden.
    Het is een mooie gebied, de Achterhoek, maar wel een van de warmste, zucht.

    BeantwoordenVerwijderen