zondag 7 juli 2024

Een mistige dag.

 Hersenmist of op z'n Engels: Brain fog. 

Ik kende het woord niet maar je hoort het tegenwoordig steeds vaker. Het is niet helemaal duidelijk waardoor  het veroorzaakt wordt maar mensen die  Long Covid hebben schijnen er veel last van te kunnen krijgen. Het kan ook veroorzaakt worden door teveel fysieke of mentale activiteiten maar ook slaaptekort kan een reden zijn dat je een  " mistige" dag hebt.

Nu snap ik dat ik af en toe het gevoel heb dat ik een hoofd vol watten heb. Gelukkig niet zo vaak maar vanmorgen dus weer wel. Ik was voor mijn doen laat naar bed gegaan want ik heb naar het voetballen gekeken en ik vond het best spannend maar ook heel leuk dat ze gewonnen hebben. Ik werd  midden in de nacht wakker, maar dan ook écht wakker en kon niet meer in slaap komen. Pas tegen de ochtend lukte dat weer maar toen ging ik weer dromen, en dat ging over het bekende thema ( voor mij dan); verdwalen en dingen kwijt zijn, vannacht was het m'n auto die ik ergens geparkeerd had en niet meer terug kon vinden, manlief was nog in leven en die ging de auto ook zoeken en toen was ik hém ook nog eens kwijt. Deze droom snap ik wel. U begrijpt dat je dan niet echt lekker wakker wordt.

Afijn, er zijn ergere dingen in de wereld. Geen echte plannen voor vandaag maar ik ga wel iets bedenken want om nou zo mistig op de bank te blijven hangen vind ik zonde van m'n dag.

Allemaal een hele goede dag vandaag.🙋 ( Soms is goed ook goed genoeg)


1 opmerking:

  1. Eigenlijk heb ik zelden last van hersenmist, wel toen ik 8 weken anti-biotica moest slikken,. ik was echt niet 100% mezelf.
    Ik heb afgelopen week ook iets gedrooms met een fiets die ik niet kon terugvinden, zal de tijd vd maand wel zijn 😁

    BeantwoordenVerwijderen