maandag 29 juli 2024

Het Rosie project.


Ik heb weer eens een leuk boek gelezen.

Het gaat over een man met het syndroom van Aperger. Dat is een vorm van autisme. of tegenwoordig moet je geloof ik zeggen: het zit in het autisme spectrum 

Deze man doceert genetica aan een universiteit en is super intelligent. Hij is op zoek naar een vrouw, dat is tot nu toe niet gelukt omdat hij sociaal onhandig is. Om die vrouw te vinden maakt hij een vragen lijst van 16 pagina's lang die hij door verschillende vrouwen laat invullen om op die manier de perfecte partner te kunnen selecteren.

Dat loopt natuurlijk heel anders dan verwacht.

Het boek was zo'n succes dat er nog twee delen zijn uit gekomen;

Het Rosie effect en het Rosie resultaat, ik weet niet of ik die ook ga lezen, vaak wordt het dan een herhaling van zetten. 

Ik vond het een grappig boek maar ook een goed ( denk ik) inkijkje in  hoe het is als je autistisch bent. Ik weet niet of de schrijver zelf autistische trekjes heeft, daar lijkt het wel op want hoe weet je anders wat zo iemand denkt en doet en als hij die trekjes niet heeft dan heeft hij het naar mijns inziens goed beschreven

Ik geef dit boek 5 sterren.

 Dat vond ik o.a. ook grappig, de man in het boek zegt niet gewoon gedag maar hij zegt altijd: gegroet, dus bij deze: gegroet allemaal 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Ja dat is waar, van die herhaling van zetten. Het tweede deel heb ik na een paar stukjes niet uitgelezen en het derde helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek op de boekenplank van mijn luisterapp gezet. Ben nu een lekkere triller aan het luisteren. De afgelopen 2 boeken na 2 uur eraf gegooid, te saai, langdradig verhaal en sloom voorgelezen de ene en van de andere, vrouw met kinderen van 10-14 op vakantie vond ik ook weinig aan, zal niet meer tot de doelgroep behoren. En ik ik ga niet nog 6 uur luisteren in de hoop dat het spannend wordt.
    Wat wel jammer is dat je niet kan bladeren en het einde lezen. Je kan wel door scrollen maar dat is toch anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is alweer een aantal jaren terug dat ik dit boek las. Ik heb van het boek genoten. Het tweede is inderdaad minder leuk, ik heb het wel uitgelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gegroet allemaal... :-) Ik heb een collega die altijd 'Salut!' zegt

    BeantwoordenVerwijderen