zaterdag 13 juli 2024

Tablet.

Zoals ik schreef wilde de tablet niet meer opladen maar ik heb hem toch maar de hele nacht aan de oplader gelaten, aan oververhitting en brandgevaar heb ik helemaal niet gedacht anders had ik dat zeker niet gedaan. Maaaar.... ergens in de nacht heeft ie toch de geest gekregen en is ie toch weer gaan opladen s' morgens stond ie op 74%. Maar omdat ik al een tijdje vond dat ie trager werd en dat ie soms iets deed waarvan ik dacht: huh wat doet ie nou? ben ik in de stromende regen toch maar een nieuwe gaan kopen, ik


had  er natuurlijk een online kunnen bestellen  maar ik wilde wel graag wat uitleg. Dus naar de Cool Bleu winkel. een alleraardigste verkoper, goed advies, ik was dus helemaal blij tot ik bij thuiskomst ontdekte dat ik geen goed stekkertje had, in de kennerswereld een blokje genoemd. De verkoper had het nog gevraagd en ik zei dat ik die nog wel had, maaaar......hij zei er niet bij dat er tegenwoordig andere stekkertjes/blokjes/snoertjes  gebruikt worden. Dus moest ik nog een keer de deur uit om zo'n nieuwerwets blokje te kopen.

Zien jullie het verschil? De rechtse is de oude met zo'n usb ingang en de linkse is het nieuwe snoertje en het nieuwe blokje.

Inmiddels was het eind van de middag en had ik het helemaal gehad en was ik er even klaar mee.

Nu nog iemand vinden die de gegevens voor me over kan zetten.

Allemaal een fijne (en zo te zien alweer een regenachtige dag😡), maak er wat van.🙋

5 opmerkingen:

  1. Dat gedoe met stekkertjes in allerlei soorten en maten is erg vervelend. Maar ik las dat er toch een standaardisatie zit aan te komen.
    Kan misschien een deel van de grote bak weg, maar ben bang dat partner dan bang is dat hij net dat ene snoertje over 5 jaar nog nodig hebt.
    Kun je misschien de gegevens eerst op laptop copieeren en dan naar nieuwe tablet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg jammer, dat we toestellen bezitten die we niet of nauwelijks kunnen bedienen of instellen, we moeten mee hoor ik steeds, maar hadden we niet beter allemaal geweigerd om mee te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weigeren om mee te gaan in de tijd? En dan geen mobiel hebben om even te appen met de kinderen? geen laptop of tablet om je een hele regenachtige dag te vermaken. Om nog maar te zwijgen van al het gemak van de huishoudelijke apparaten.
      En als ik het niet zelf kan instellen wacht ik even tot de zonen of schoondochter tijd hebben om het mij geduldig uit te leggen, als het moet twee keer.
      Geen kinderen in de buurt? Mijn buurvrouw van 51 jaar wil mij altijd helpen. Of de schoolgaande meisjes tegenover ons.
      Overal is wel een buurtcentrum.
      Alles is te leren. Ook apparaten om te bedienen. Terug naar die "goede oude" tijd? Ik moet er niet aan denken.

      Verwijderen
    2. Hoi Francien, ik ben nog geboren zonder telefoon, tv of wasmachine in huis. En mijn oma's en opa's van allemaal geboren rond 1900 hebben nog met paard en wagen gereden.
      Leuk toch wat wij nu allemaal kunnen en mogen

      Verwijderen
    3. Wij gingen bij mijn (schoon)ouders op bezoek om even bij te praten. Bij familie en vrienden kon je zomaar binnenvallen. Op een regenachtige dag is een goed boek veel fijner dan een scherm. Er kruipt enorm veel tijd in het digitale, we moeten vaak zelf iets regelen online, vroeger had je dienst verlening.
      Er zijn inderdaad een paar toestellen die handig zijn maar er is ergens een grens wat mij betreft.
      Een gewone telefoon en tv deed het ook en ging een leven lang mee.
      Ergens jaren 70 was er volgens mij voldoende comfort en meer levensvreugde dan nu.

      Verwijderen