maandag 8 juli 2024

Boek.


 Eindelijk weer eens een boek gelezen wat ik niet weg kon leggen, KWETSBAAR van Tatiana de Rosnay. schrijfster van Haar naam was Sarah. 

Het is een verhaal van een moeder die wanhopig op zoek gaat naar de chauffeur die doorreed nadat hij haar zoon heeft aangereden waardoor deze  in coma raakt. Haar man vindt dat ze de politie haar werk moet laten doen maar die doet veel te weinig in haar ogen en dus gaat ze zelf op zoek. Ik vond het een goed boek, de schrijfster kan heel goed verwoorden wat een kan moeder voelen als er zoiets met je kind gebeurd.

Ik geef dit boek 5 sterren. 

Ik had voor de zondag geen plannen maar stil zitten kon ik ook niet dus ben ik begonnen een laurierstruik zodanig lager te maken dat ik er voortaan vanaf de grond bij kan. Het is best een grote en brede struik en de takken zijn te dik voor de elektrische snoeischaar en dus moet ik het met een takkenschaar doen, dat gaat goed maar langzaam. Verder heb ik zin om een klimop die een schutting bedekt weg te halen, die slierten  worden steeds maar meer en  ook steeds dikker en ik vind het allemaal te groen, nu zult u zeggen: 'het kan nooit te groen zijn in een tuin' maar voor die schutting en dus ook vóór de klimop staat ook nog een seringenboom en een magnoliaboom en ik denk dat als die klimop weg is dat die bomen beter uitkomen. Maar goed, ik moet daar nog even goed over nadenken. 

Dus ja..... zo blijft een mens bezig.

Voor vandaag geen plannen, ik heb nog een verspakket liggen dat ga ik maken, dan heb ik weer voor 3 dagen eten en verder met de tuin, zo te zien word het prima tuinwerk weer, niet te warm.

Allemaal een hele fijne dag.🙋‍♀️

Allemaal een hele fijne dag

2 opmerkingen:

  1. Partner heeft een stukje land met schuur 2 km verderop en daar staan diverse fruitbomen. Maar ook een braam en die neem alles over als je niet snel genoeg bent. Gisteren deel weggeknipt om bij de pruimen te kunnen, de ene boom is vroeger rijp dan de andere en het is overvloedig dit jaar. En de mirabel is nog wat later.
    Vandaag ga ik naar Belgie, de boodschappen die daar echt goedkoper zijn inslaan (Boter en melk o.a.) en wat andere dingen die we daar lekker vinden zoals een Aardappel-gehakt schotel, een van de weinige kant-en-klaar maaltijden die we in de vriezer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wij hebben deze week vier dagen het jongste kleinkind. Alleen de dinsdag niet. Vanmiddag gaan we naar het dorp. Ik had nog een boek beloofd voor zijn rapport.
    En in de namiddag om half vijf halen we oudste kleinkind, die het weekend op Terlet is gebleven, op.. Diverse ouders hebben daar een huisje en bij een van de gezinnen is hij gebleven.
    We leveren ze thuis af. Volgende week gaan ze op vakantie. Na de vakantie passen we nog een week op en dan is de zomervakantie alweer voorbij . Dit jaar naar groep 7. Ben benieuwd of hij volgend jaar nog komt.
    De tuin is een beetje een wildernis. Ga ik volgende week wel doen. Mijn lies zit nog steeds te zeuren. Deze week dus nog kalm aan.

    BeantwoordenVerwijderen