donderdag 18 juli 2024

De veranderende tijd.

 Oké, jullie hebben nog een verhaaltje te goed over een vroeger vriendje i.v.m. taalfouten. 

100 jaar geleden nou ja, dat is een beetje overdreven om precies te zijn, ik heb het even uitgerekend, 62jaar geleden,  had ik verkering met een jongen die een paar jaar ouder was dan ik en hij zat in militaire dienst. Ik zal toen een jaar of 15 zijn  geweest. Het leuke van die tijd was dat je elkaar toen nog brieven schreef. Echter, de brieven van hem stonden vol maar dan ook echt vol met taalfouten en dat vond ik zo'n afknapper dat hij in mijn achting daalde. 

Ik weet niet meer precies hoe lang die verkering  heeft geduurd en hoe het uit is gegaan staat me ook niet meer bij en ik heb ook nooit meer aan hem gedacht. Tot een paar weken geleden m'n broer en schoonzus hier op de thee waren en m'n schoonzus opeens zei:' je moet de groeten van " Jan Klazen" hebben ( ik zal geen naam noemen want je weet maar nooit) , nu blijkt dat dat vroegere vriendje een neef van haar is, ik wist dat niet maar hij blijkbaar wel, en dat hij pas geleden bij hun op de thee was geweest en naar mij gevraagd had. 

Toen kwamen er allemaal verhalen uit die tijd bij mij naar boven, o.a. de brieven met taalfouten maar ook een verhaal dat hij me toentertijd vertelde.

Ik was dus nog heel jong en nog zó verschrikkelijk groen, ik wist van toeten nog blazen want aan seksuele voorlichting werd bij ons thuis niet gedaan. Als ik een vriendje had dan kon er een kusje vanaf maar daar bleef het bij en ik moet zeggen  deze jongen heeft zich altijd keurig gedragen ook al moet hij verder in z'n ontwikkeling zijn geweest.

 Op een gegeven moment toen hij weer eens met weekendverlof was vertelde hij  dat er die week weer eens twee jongens bij elkaar in bed waren gekropen. 

Ik moet toen wel heel erg dom gekeken hebben want het enige dat ik kon bedenken was: nou, dat is toch gezellig wat is daar nou zo erg aan? Ruim 60 jaar geleden hè. 

Tjonge jonge wat is de tijd toch veranderd.

Er spelen nu twee dingen door m'n hoofd: wat ontzettend jammer dat ik die brieven niet heb bewaard én ik moet toen toch wel veel  indruk gemaakt hebben dat hij  zich mij, na al die tijd, nog herinnert.🤣🤣🤣

Allemaal een hele fijne dag, ik ga gezellig lunchen met een vriendin.🙋

Nog even over de krant, ik zou ze het liefste allebei houden maar dat vind ik te gek en ik ben een beetje ouderwets, ik vind het prettig om een papieren krant tijdens het ontbijt te lezen. Ik zit voor mijn gevoel al te veel met een scherm voor m'n neus. 

1 opmerking:

  1. Heerlijk die herinneringen aan vroegere vriendjes, ik heb de tel niet zo bijgehouden 🤔. Basis seksuele voorlichting heb ik wel gehad en op het eiland waar we met de boot kwamen waren toevallig 2 boten met 2 mannen, dus dat bestond wist ik ook al snel.
    Maar de rest is gekomen door het te ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen