dinsdag 27 augustus 2024

Amerika.

 Wat ik de laatste tijd met extra belangstelling volg is de Amerikaanse politiek. Dat houd in dat ik artikelen in de krant lees, de tv volg en naar een podcast luister van Raymond Mens op Spotify, Amerika in 15 minuten. Ik ben zó benieuwd hoever Kamala Harris gaat komen. Ik weet niet  precies wat er allemaal in de programma's van haar en Trump staat maar alleen al hoe er daar in Amerika campagne wordt gevoerd vind ik verbazingwekkend.

Ook de mensen die ze er allemaal bij halen; Harris heeft nu Tim Walz als running mate ( of hoe dat ook heet) maar ook de Obamas en Bill Clinton stonden bij haar op het podium. Toch mensen van statuur. Die Clinton is trouwens wel oud geworden. De manier van praten van Tim Walz spreekt mij wel aan. 

Gisteren las ik in de krant dat Robert F. Kennedy jr. zich bij Trump heeft aangesloten, Hij is de achterneef van John F, Kennedy en de zoon van de vermoorde Robert F. Kennedy. Hij wordt het zwarte schaap van de Kennedy clan genoemd. Vorig jaar was hij nog Democraat maar heeft toen zelf een parij opgericht, nu blijkt dat hij geen kans heeft om te winnen heeft hij zich nu  bij de Republikeinen aangesloten. Ach ja, een mens kan van gedachten veranderen. 

Het is bekend dat hij een antivaccinatie activist en complotdenker is. Verder zegt ie dat een parasitaire worm een deel van zijn hersenen heeft opgegeten en dat ie ooit een hond op de barbecue heeft gelegd. 🤔 Tja. Hoeveel daar van waar is, is natuurlijk niet duidelijk. 

Je zou  je kunnen afvragen of er in het kamp van Trump nog mensen zitten die kunnen nadenken, net zoals in kampen van heel veel andere regering leiders. Laten we het daar maar niet over hebben.☹️

 We gaan het allemaal meemaken.

Een hele goede dag vandaag voor jullie allemaal. 🙋


3 opmerkingen:

  1. Mijn keuken wordt weer goed schoongemaakt, dat maakt het voor mij een goede dag al, en vanmiddag uurtje fietsen.
    Wat er in Amerika gebeurt is erg belangrijk maar wel een Ver van me weg bedshow en de wereld draait door. Ik heb er geen mening over omdat het te ingewikkeld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg het omdat ik een partner heb die alles volgt en ik dus automatisch veel meekrijg. Het is interessant maar ook allemaal erg raar voor ons zoals het daar gaat. Een ding weet ik wel en dat is dat Trump niet goed is voor Amerika en ook niet voor de wereldpolitiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een wereld he. Foei. Ik hoop op kamala. Ach we wachten het maar weer af

    BeantwoordenVerwijderen