vrijdag 16 augustus 2024

Indoor curling.

 

Gistermiddag heb ik aan curling gedaan maar dan binnen en niet op het ijs zoals dat eigenlijk officieel moet. Dat zie je wel eens op de tv. dan schuiven ze zo'n schijf over het ijs en dan gaan twee andere mensen heel erg in de weer met van die stoffertjes.

Dat was hier niet, wij waren in een recreatiezaal van een zorgcentrum waar ze de stoelen aan de kant hadden geschoven en zo'n "zeil" zie foto, hadden neer gelegd, onder de schijven zaten wieltjes dus het was een kwestie van mikken en niet te hard of te zacht rollen, als je moeite had met bukken dan kon je de schijf ook met een stok een zetje geven. 

Ik vond het echt heel leuk want door één worp konden alle posities weer anders worden, heel ontspannen en je werd er niet moe van. Het schijnt in zorgcentra een populaire bezigheid te zijn.

Vandaag wordt een beetje saai denk ik want zo te zien gaat het lang regenen, ook niet erg, ga ik me binnen vermaken.

Allemaal een hele fijne dag.🙋


5 opmerkingen:

  1. Curling ziet er altijd zo grappig uit op ijs, de houdingen waarin ze doorglijden na de schijf te hebben losgelaten. Kan me wel voorstellen dat het populair in verzorgingstehuizen is.
    Ik ga verder met de verwerking van hetgeen ik in Rotterdam kocht. De varkenstongetjes waren heerlijk gisteren, de het vlees valt vd botten van soepkip en ga ik vandaag goed uitpluizen en bouillon en vlees apart invriezen.
    Daarna is het rundvlees aan de beurt, in stukjes snijden en stoven met 2 boemboes, rendang en goelee, dan hebben we weer lekkere voorraad in de vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke goed dat je dit doet. Want fitte mensen fleuren de sfeer op in een zorgcentrum.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lot, zijn varkenstongetjes écht tongetjes van een varken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik, Ella, stelde de vraag over varkenstongetjes

      Verwijderen
    2. Ja dat zijn echt tongetjes van varken, ongeveer 12 cm lang en mooie een persoons portie, maakte er een witte saus bij met kleine paddenstoeltjes die ik ook in een tgtg box kreeg, en scheutje witte port. Rundertong kopen we ook wel eens en dan lang pocheren en in mooie plakken snijden en met madeirasaus, zo lekker.
      Weet je dat je in grote toko's ook eendentongetjes in de diepvries kan vinden 😁. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

      Verwijderen