maandag 19 augustus 2024

Boek.

 De afgelopen dagen heb ik het boek DE ZWARTE SCHUUR van OEK de JONG gelezen. 

Het is een dik boek van bijna 500 bladzijdes, eigelijk hou ik daar niet zo van want dikke boeken kunnen nog wel eens langdradig zijn en dat was dit boek ook. Het gaat over een kunstschilder die op het toppunt van zijn roem geconfronteerd wordt met iets wat hij in zijn jeugd heeft gedaan. 

Hij heeft zijn straf daarvoor uitgezeten maar het bleef hem wel altijd  dwars zitten en nu het weer volop in de publiciteit komt gaat het hem aan alle kanten parten spelen. Hij kan niet meer schilderen, de relatie met z'n vrouw loopt niet goed enz. 

En daar gaat het hele boek over.

Dat ik het toch heb uitgelezen komt doordat het goed geschreven is. Het word nooit echt saai maar je moet wel uithoudingsvermogen hebben.

Ik ga zeker nog meer boeken van deze schrijver lezen.

Allemaal een hele fijne dag, ik ga straks naar de kapper, gelukkig is het minder warm. Gegroet. 🙋‍♀️

10 opmerkingen:

  1. Ik heb al 2 andere boeken van hem geprobeerd te lezen maar kwam er niet door. Zie dat ze wel bij de luisterboeken staan, misschien dat nog eens proberen.
    Vanmorgen huishoudelijk werk want vanmiddag krijg ik weer een ooginjectie en dan wil ik erna alleen ogen dichthouden en ga uurtje liggen, daarna gaat het wel weer en ben dan blij als al het eten ook klaar staat. Simpel vandaag, gehaktballen uit de vriezer, bloemkool en aardappelen, restje satesaus over van gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Raakt wel aan een actueel thema: zie de Olympische beachvolleyballer die tijdens de Olympische Spelen in Parijs steeds uitgefloten werd. Met dank aan de Engels paparazzi die dit vuurtje opgestookt had. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het boek Circel in het gras is een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ook gelezen. En vindt het geen aanrader. Al is het goed geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En vindt is natuurlijk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wat is spelling toch een ingewikkeld vak. Vind, vindt, vond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja spelling is moeilijk, en in dit geval spreek je het ook nog hetzelfde uit, geen verschil tussen vind en vindt. Anders is het met bv lopen, je zegt niet ik loopt.
      Maar merk met ouder worden dat ik rare fouten ga maken een z ipv een s en andersom terwijl ik heel goed weet hoe het moet maar toch typen mijn vingers het verkeerd, of ik draai letters om.
      Oplossing: het goed nalezen, maar in ons enthousiasme vergeten we dat wel eens.

      Verwijderen
    2. In coronatijd had ik hier twee schoolgaande kinderen aan de keukentafel. Één met de laptop voor zich, de ander met een tablet. Groep 7 en 3. Moeders zat in haar huisartsenpraktijk, paps werkte thuis en was constant met teams bezig.
      En het was een geweldige tijd. Jaren groep 7 en 8 gehad. Groep 3 wat korter.
      Met die van groep 7 heel goed spelling gedaan. Naast de rest.
      Dat heeft zich uitbetaald bij de cito toets. De hoogste score van de groep.
      Ja wat wil je, één op één les krijgen.
      En soms hebben we het er nog over. Wat een gezellige tijd we toen hebben gehad, daar aan die keukentafel.

      Verwijderen
  7. Ik vond Opwaaiende zomerjurken , Cirkel in het gras, Hokwerda's kind en Pier en Oceaan allemaal goed. De zwarte schuur ben ik aan begonnen maar kon me niet vasthouden. Nooit uitgelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben een heel eind gekomen in iets met wapperende zomerrokken of zo iets. Ik heb het niet uitgekezen en toch boeide het me wel. Nu heb ik het niet meer. Weggedaan omdat ik het niet meer fysiek kan lezen. Misschien toch eens kijken of het in de ebook bieb te vinden is.

    BeantwoordenVerwijderen