zaterdag 3 augustus 2024

Geld verdienen.

 Even terug komen op de energieleveranciers, ik was nog iets vergeten, ik zit nu al jaren bij Vattenfall en heb daar inmiddels 25% blijven loont korting opgebouwd. Zo noemen ze dat.

Dan zul je nu zeggen: dat is best veel maar ik vertrouw die kortingen nooit want die energieleveranciers hebben het natuurlijk niet aan hun geefklier die willen alleen maar zoveel mogelijk geld verdienen. 

Ik denk dan altijd die korting  pakken ze dan op de één of andere manier wel  terug, misschien niet het hele bedrag maar toch wel iets, dat is heel moeilijk te controleren dan moet je in de kleine cijfertjes duiken en daar heb ik nou juist geen zin in en velen met mij denk ik en daar rekenen ze natuurlijk op. 

En dat ze toen al die bedrijven geprivatiseert hebben omdat concurrentie goed zou zijn heeft ook niet goed uitgewerkt kijk maar naar de spoorwegen waar de treinkaartjes nu ook weer duurder worden. Het is een vicieuze cirkel, door ze duurder te maken pakken weer meer mensen de auto waardoor er weer minder treinreizigers zijn.

 En die auto....onze gemeente heeft ook iets leuks bedacht; ze willen in de hele gemeente betaald parkeren in gaan stellen dus ook in de buurten waar helemaal geen parkeeroverlast is en daar zijn er best nog veel van. De bewoners kunnen dan een vergunning aanvragen 'a 40 euro per jaar en als je visite krijgt moet je die via een app aanmelden. ( heel lastig voor ouderen)

Ik weet niet hoeveel mensen met een auto hier wonen maar dat het een lekkere zak met geld voor de gemeente op gaat opleveren staat wel vast. De gemeent gaat dus weer lekker veel geld verdienen. En je kunt protesteren zoveel je wilt ze drukken het gewoon door.

Afijn, dat is de vooruitgang zullen we maar zeggen.

Allemaal een hele fijne hopelijk wat koelere dag, ik ga koffiedrinken bij jongste dochter in Almere, lekker in de auto met airco 😀🙋‍♀️ Het ritje, niet de koffie 🙈

2 opmerkingen:

  1. Het was zeker koeler vandaag, was blij dat ik mijn winddichte jack had meegenomen toen ik langs de Oosterschelde fietste.
    Maar voor het pruimen en mirabellen plukken was het wel fijn'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Li msom of rechtsom. Protesteren of niet. Het helpt meestal niet hé. Dat is vaak vechten tegen de bierkaai

    BeantwoordenVerwijderen