zaterdag 17 augustus 2024

Simpel.

 Af en toe ben ik zó dom dan lijkt het wel of ik niet meer na kan denken. 

Van de week wilde het scherm van m'n tablet niet meer draaien, ik zal wel weer per ongeluk ergens op geklikt hebben zonder daar erg in gehad te hebben. Hoe ik ook zocht bij instellingen, ik kon maar niet vinden hoe ik dat weer goed moest krijgen. Gegoogeld natuurlijk maar wat ze daar ook zeiden wat ik moest doen, klik hier op, klik daar op, ik zag dat hier en daar  niet op m'n scherm terug en dus zat  ik  er mee.

Na twee dagen lopen ergeren en piekeren schoot me ineens te binnen dat ik het een hele tijd geleden al eens eerder heb gehad en dat ik er toen ook niet zelf uitkwam. En toen ging heeeeeeel langzaam een lichtje branden. 

Na heel diep nadenken zag ik het beeld opeens weer voor me; m'n dochter was op visite en toen ik haar vertelde dat het scherm niet meer wilde draaien, pakte ze m'n tablet en veegde op het begin scherm met twee vingers naar beneden en toen verscheen er een menu en één klik verder draaide m'n scherm weer. Ik weet ook nog dat ik toen heel verbaasd reageerde met: zó simpel is het dus en dat zei ik nu ook weer maar dan tegen mezelf.

Waarom zetten ze dát niet op Google?

Net zoals dat ik in de agenda op m'n telefoon graag m'n afspraken in tekst zie, ik wist niet dat dat kon maar ik zag dat bij een ander, ik zag alleen maar een streepje als ik een afspraak had en dan moest ik dat aanklikken en dan zag ik pas wat voor afspraak het was. 

Toen heb ik ook zo zitten zoeken en ook aan m'n dochter gevraagd maar dat wist zij ook niet want zij gebruikt een ander soort agenda, we hebben ook nog samen gezocht maar dat lukte ook niet totdat een van ons beiden per ongeluk op de agenda pagina naar beneden veegde en ta ta...... daar was de tekst. Zo simpel kan het zijn.

Wat fijn dat het koeler is he? Maar of het zo blijft weet ik niet want er is hier een strak blauwe lucht en geen wind.

Allemaal een hele fijne dag.🙋

5 opmerkingen:

  1. Het is heerlijk weer. Net naar de Lidl gefietst, daarvoor moet ik naar een ander dorp. Ik haal er maar één ding en dat is wc papier. En met de auto gaan is beneden mijn stand.
    En heel ouderwets ligt hier in de vensterbank in de keuken een papieren agenda. Zo kan iedereen zien wat er te wachten staat. Ook zoon schrijft op wanneer hij de auto nodig heeft. En echtgenoot houdt trouw de grote gebeurtenissen bij. Hoewel je dat nooit terug leest aan het einde van het jaar.
    En de mobiel. Tja daar ben ik lui in. Zodra ik het niet weet roep ik kleinzoon erbij. Die het me weer geduldig staat uit te leggen.
    De kranten zijn bezorgd. Ik ga koffie zetten. En genieten van de mooie dag. Vannacht heeft het hier geregend. Nu de zon.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was heerlijk weer vandaag, niet te warm, weinig wind maar net zodat je het voelde, zo nog graag 2 maanden.
    Mijn telefoon heeft sinds paar dagen veel meer geluid van inkomende berichten, pop-ups en whattsapp berichtjes dan eerder, echt irritant. Heb al de instellingen bekeken maar kom er niet uit, ook als ik alles zachter zet, bel, alarm en berichten blijft het hetzelfde. Alleen als ik hem op stil zet hoor ik het trillen. Laat het voorlopig maar, als ik over 2 weken weer met dochter wegga zal ik het haar voorleggen.
    Ik heb niks veranderd voor zover ik weet, want ga van het standpunt uit als het goed is niks aan instellingen veranderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lot, heb je bij instellingen ook even naar meldingen gekeken? Ik heb alleen WhatsApp aanstaan. De rest allemaal uit. Lekker rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik ook graag willen alleen WA aan maar kan dat in mijn mobieltje niet vinden ik heb een Oppo/Miui. Ik kan alarmeringen, beltoon en alarm apart uitzetten.
      Maar ga nog eens verder zoeken of het soms onder Apps staat, dank voor de tip

      Verwijderen
  4. Herkenbaar, Ella... als er iets fout gaat met de e's, is mijn eerste reactie: Hellup! Maar als je het even laat bezinken kom je soms op een eerdere oplossing. Die moet dan meestal van ver komen, echt paraat heb ik maar weinig.

    BeantwoordenVerwijderen