vrijdag 30 augustus 2024

Herfst.

 Vandaag heb ik niet zoveel te melden, ik ben moe, de afgelopen 5 dagen ben ik met van alles druk geweest en dat trekt het lichaam niet meer. 

  Maar gisteren toch maar even een wandelingetje gemaakt en toen besefte ik dat de herfst toch echt begonnen is.






En dan is het toch leuk dat er zoiets fleurigs tevoorschijn komt tussen allerlei onduidelijks groen.
Straks maar even naar de bakker want ik krijg visite met verhalen over de vakantie waarvan ze allemaal God zij dank heelhuids zijn terug gekeerd.
Allemaal een hele goede  dag. 🙋

7 opmerkingen:

  1. Dat zijn Italiaanse Arondskelken op de laatste foto, heel bijzonder om te zien en ze kunnen zomaar spontaan ergen opkomen.
    Ik probeer vandaag een vrije dag te nemen, heb teveel met handen gedaan, sperziebonen planten van de buurman gekregen en dat moet allemaal geplukt , schoongemaakt, geblancheerd, gedroogd en in zakken ingevroren worden, in totaal 2 volle emmers. En we kregen tomaten die om zo te eten niet zo lekker zijn, beetje melig, dus ook die ontveld en soep van gemaakt. Man wil niet gepureerd maar stukken tomaat in soep en dus moet het ontveld worden. Deel doet hij wel zelf, maar door blaasontsteking en AB voelt hij zich snel moe. Gelukkig gaat het vandaag beter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto van het blad vind ik ontroerend mooi.
    Voor jou ook een goede dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij was het schrikken gisteren. Kroon los in de mond. Kon 's middags gelijk terecht. Lang verhaal kort, over twee weken in ziekenhuis in Doetinchem de wortel laten verwijderen. Over twee maanden implantaat laten zetten. Over een half jaar de nieuwe kroon. Als er tenminste voldoende bot aanwezig is.
    Bah, bah, bah. Maar ik wil ook geen gat boven in.
    Iemand al ervaring met een implantaat? Valt dat mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er inmiddels 7 of misschien zelfs wel 8. De eerste zit nu al zo'n 25 jaar. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er nog nooit een seconde spijt van heb gehad, veel beter dan kronen en nog veel beter dan niks. Het is niet goedkoop. De ingreep zelf is niet vervelend vond ik, ik heb een slecht gebit en heb veel meer pijn en ellende gehad voor de implantaten. Daarna nooit meer last. Je hoeft er niet tegenop te zien Franicien!

      Verwijderen
    2. Dank voor je antwoord. Het is denk ik wel het begin van meer. De leeftijd begint sluipend mee te tellen. Terwijl ik mijn goede gezondheid heel normaal vond. En dan begint het verval met je tanden!

      Verwijderen
  4. Meteorologisch: begin van de herfst 1 september.
    Zoals we dat op school leerden: begin van de herfst 21 september
    Astronomisch: begin van de herfst (dit jaar) 23 september
    Dus: Het is nog geen herfst. Nog lange niet.

    BeantwoordenVerwijderen