dinsdag 20 augustus 2024

Weer een dag.

 Laatst heb ik per ongeluk 30 + kaas gekocht, bah wat vies alsof je een lap plastic op je brood hebt. Maar ja, ik moet het toch wel opeten want weggooien is ook zonde. 

Ik ben in het boek OPWAAIENDE ZOMERJURKEN van OEK DE JONG begonnen en het lijkt wel  te boeien, de titel komt me heel bekend voor. Ik heb het even opgezocht: het is de eerste roman die hij geschreven heeft in 1979 en in een jaar tijd zijn er 85000 exemplaren verkocht in 17 drukken, dus dat wil wel wat zeggen.  Ik ben heel benieuwd. 

Verder vandaag niet zoveel te melden, H.H klusjes doen en misschien wat snoeien in de tuin en o ja, aan de hocker ( weet je wel zo'n poef op pootjes ) van m'n dochter beginnen. Zij wil er andere bekleding op hebben en dat kan mam wel. 🤔 Dat wordt dus weer even een uitdaging en verder heb ik nog een heleboel tomaten liggen waar ik soep van wil maken. 

Dat allemaal doen gaat natuurlijk niet lukken, niet genoeg energie voor maar dat geeft niet het heeft allemaal geen haast en morgen is er weer een dag.

Allemaal een hele fijne dag, gegroet🙋‍♀️

8 opmerkingen:

  1. Je kunt de kaas ook netjes verpakt in een weggeefkastje leggen.
    Of verwerken in recepten.
    Waarom tegen je zin eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heel droog ook die vetarme kaas en nauwelijks smaak. Tosti van kamen gaat ook al niet goed want het smelt nauwelijks. Kaassoep met veel room is een optie.
    Vanmorgen komt mijn pedicure, vind ik altijd lekker verzorgde tenen. Normaal ga ik na de lunch fietsen maar helaas komt de regen dan net, dus ga ik wat aan herstel naaiwerk doen voor ik wat nieuws begin.
    Morgen heb ik een kapper afspraak in "de grote stad" en doe ik boodschappen in een winkelcentrum met o.a. de Nettorama waar ze echt goedkopere dingen hebben die ik vaak eet zoals augurken, dan sla ik meteen 6 potten in, is ok zo'n winkel waar je moet opletten welke hoeveelheid je neemt, vaak 10% korting bij 2 tallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kaas kan ook misschien wel door een stampotje rauwe andijvie met rauwe ui. Krijg je toch de eiwitjes binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 30+ lijkt mij ook niet lekker. De kaas haal ik op de markt. Boerenkaas. Extra belegen of oud. Heerlijk.
    Hier komt de regen pas in de namiddag. Daarvoor is het nog 26 gr.
    Ga zo even op de fiets boodschappen doen in het dorp. Ik haal elke dag en haal nooit meer dan nodig is. Brood bij de bakker, vlees bij de slager en eieren en groenten bij de zorgboerderij.
    En wat moet je met 6 potten augurken Lot? Daar doen wij 6 jaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, leuke vraag, ik eet ze veel en doe soms maar een week met een pot. Vanmiddag had ik lofsalade en daar doe ik ook stukjes augurk bij en ik eet het ook wel eens als groente bij diner. Het is goed voor de maag om iets zuurs bij pittig eten te nemen en ik doe over veel dingen eet lepeltje sambal.

      Verwijderen
    2. Oh ja en het sap hergebruik ik vaak ook, koop een komkommer en doe die in schijfjes in het sap, na 4-6 dagen is het weer heerlijk te eten. Kan ook met courgette maar dan kook ik het heel even. Ui ringen doe ik er ook vaak bij

      Verwijderen
  5. 30+ Kaas is inderdaad niet lekker, smelt ook niet en kan je eigenlijk niks mee. Je kan beter een vettere kaas eten, en dan wat minder (als je niet teveel vet binnen wil krijgen) want een vettere kaas heeft veel meer smaak. Vet, net als zout, zorgen voor meer smaak in een product, zo simpel is het nu eenmaal.
    Kaas haal ik al jaren op de markt, altijd een belegen boerenkaas, en ook een komijnenkaas, laatst een van Jerseykoemelk.
    Wij doen nog geen jaar met 6 potten augurken, er gaat er hier zeker een per maand/anderhalve maand doorheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die bedoel ik. Ik vond hem idd ook als e book in ee bieb. Misschien ga ik, het laatste stuk alsnog lezen.

    BeantwoordenVerwijderen