woensdag 21 augustus 2024

Rood.

 Wat grappig, die augurken van Lot, ik eet nooit augurken. Maar het idee om dat vocht nog een keer te gebruiken spreekt me wel aan. 

 Ik heb het even opgezocht, de berichten over augurken zijn een beetje tegenstrijdig:  ze bevatten heel weinig calorieën en veel vitamines wat goed is tegen je weerstand en ze helpen goed tegen spierkrampen maar anderen  zeggen dat ze veel zout bevatten vanwege het inleggen in azijn en teveel zout is weer slecht voor je bloeddruk en dat je er daarom niet teveel van moet eten en omdat je in verhouding veel zuur binnen krijgt kan je lever verzuren. 😱

Tja, het zal wel, net als met zoveel dingen zijn, alles met mate dan komt het meestal wel goed.  Waar ik wel in geloof is dat je alle kleuren van de regenboog moet eten want elke kleur is weer ergens anders goed voor. 

Gisteren heb ik, omdat ik opeens allemaal tomaten van aardige mensen toegestopt kreeg,  voor het eerst van m'n leven verse tomatensoep gemaakt en hij was hardstikke lekker. Zo, de kleur rood heb ik alvast binnen nou de rest nog.

Allemaal een hele goede dag, gegroet.🙋

4 opmerkingen:

  1. ik eet van tijd tot tijd plakjes augurk op brood, met mayonaise eronder, heerlijk. Vocht gebruikte ik ook in een salade. En zolang je geen 2 potten augurken per dag eet, maaaandenlang, zal de schade wel meevallen.
    Ik ben eigenlijk geen liefhebber van tomaten, eet ze wel, maar meer omdat het gezond is (en ik houd niet van het woord gezond, wel van lekker).
    Alle kleuren van de regenboog eet ik nooit meer. Jij ook een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind augurken en vooral zure bommen erg lekker. Maar echte zure bommen zoals ik ze uit mijn jeugd ken en de zuurman met zijn kar door de straat liep of op vaste punten op vaste tijden ergens stond en de bommen in grote vaten had zijn er nauwelijks nog. Er waren toen ook zoute bommen. En natuurlijk Amsterdamse uien en dan niet maatje mini maar echte grote uien.
    Zo dat was weer even een oma spreekt uit de goede oude tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eet bijna geen augurken meer.doordat ze gezoet zijn met kunsmatige zoetstof wat ik ronduit smerig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, Amsterdamse uien! Zure bommen kan je inderdaad bijna nergens meer kopen. In Frankrijk hebben ze van ieniemienie augurkjes, heel zuur, ook lekker. Het overgebleven vocht van de augurken bewaar ik in een apart pot en gebruiken wij ook weer als azijn voor dressings. Ik probeer zoveel mogelijk kleuren te eten per week, lukt aardig.

    BeantwoordenVerwijderen