woensdag 14 augustus 2024

Piepen en kraken.

 Er is een wonder gebeurd, de pijn in m'n recher heup  is zo goed als weg. Wat niet wil zeggen dat er geen pijntjes meer hier en daar in m'n benen zitten maar ik kan nu in ieder geval weer gewoon op dat been staan en op een redelijk normale manier de trap op.

Wat dat nou toch geweest is? Ik heb geen flauw idee. 

Vanmorgen liep ik te denken dat ik het meest vervelende van oud worden vind dat je nooit meer eens fit en energiek opstaat en dat je nooit meer eens een goeie nacht maakt waardoor je verkwikt opstaat.

Het piept en kraakt aan alle kanten en dan mag ik nog niet eens klagen want er zijn veel ergere gevallen.

En om nou meteen maar even door te zeuren, het irriteert me dat er nu niet even een windje staat zodat het huis even gelucht kan worden, het is hier volkomen blad stil. O, het begint nu heel hard te regenen, heerlijk, goed voor de tuin. 

Berber, ik had het over de trap, hoe gaat het met de traplift? Ik hoorde laatst van iemand dat die  halverwege de trap was  blijven steken, heb jij dat ook wel eens? 

Allemaal een hele fijne, koele dag gewenst, gegroet. 🙋‍♀️


5 opmerkingen:

  1. Zo heel af en toe ben ik best jaloers op jullie Randstad bewoners. Altijd wel wat te doen. Musea vlakbij, kledingwinkels, enz enz.
    Maar nu met deze hitte, gisteren was het hier nog 32 graden, is het fijn om aan de rand van een dorp te wonen. 's Morgens komt hier de koelte van de weilanden binnen. De schuifpui geheel open, alle ramen en het gras nog nat van de regen. Het was 25 graden in huis, maar nu zakt het al wat.
    Boven komen we nu niet. Alles dicht daar en op de luchtstand.
    Zo ga ik even naar de kapper. Wassen, knippen en drogen. Ik ben gezegend met het haar, net als mijn moeder, en ben nog steeds niet grijs. Wel heb ik nu zoals ze dat noemen, zout met peper. Fijn haar maar veel. Goede coupe erin en klaar.
    Groet vanuit een opgefriste Achterhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, de Achterhoek. Ik heb familie in Winterswijk en kwam er vroeger vrij regelmatig. Mooie vakanties.
    De traplift is echt een uitkomst. Ik ga smorgens naar beneden en savonds weer naar boven, Heel af en toe tussendoor ook nog naar boven (als het stortregent en ik heb er niet aan gedacht om het slaapkamerraam dicht te doen en de wind op het raam staat).
    Nog nooit gehad (afkloppen) dat hij halverwege stopte. Het duurt ongeveer 30 seconden voordat ik boven of beneden ben. Het was een rib uit mn lijf maar heel blij dat ik het heb laten aanleggen. Een paar maanden geleden is de traplift helemaal nagekeken, de monteur hoefde niets te doen
    Fit en energiek opstaan??? ik zou al blij zijn als ik een nachtje door zou kunnen slapen. De laatste maanden lig ik vaak wakker tot een uur of 6, en val dan in slaap, voor hooguit een uurtje, wakker, half uurtje, wakker. Maar....t kan altijd nog erger en overdag doe ik toch niet veel.
    En nu ga ik weer spelen met mn nieuwe Ninja ijsmachine, zo leuk en zo lekker. Ik heb een apparaten-tic, heerlijk
    Ik hoop dat de pijn voorlopig wegblijft, de komende 50 jaar en waaien zal het vast ook weer gaan doen binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Berber, wat leuk die ijsmachine, vorig jaar liep iedereen er mee weg en waren ze overal uitverkocht. Welke ijssmaken en - soorten heb je al gemaakt? I

      Verwijderen
    2. hoi mevr Niekje, ik heb al heel veel smaken gemaakt, althans geprobeerd, de ene wat lekkerder dan de andere. Sinaasappels uitgeperst en er sorbetijs van gemaakt, perfect. Aardbeien gepureerd, slagroom erbij, heel erg yammie, blikje perzikschijfjes met sap...heerlijk. Mn laatste smaak was slagroom met een paar zakjes koffiepoeder erin (met een smaakje), gewoon om te kijken of dat lekker is. Ja,. dat is erg lekker, volgende keer wat meer zakjes erbij. ik kijk veel filmpjes op Facebook en Tiktok en doe er weer leuke ideeën op. En zag er ook een geweldige slushi machine van Ninja, ziet er zo mooi uit (maar te zwaar voor me, helaas)

      Verwijderen
  3. Ik had al een reactie geschreven maar die staat er niet, wat raar.
    Opnieuw dan maar. Over het algemeen slaap ik wel goed en sta uitgerust op wel met pijntjes. Maar na eerste ontbijt met fruit en koffie en wat rek- en strekoefeningen gaat het wel weer en kan ik de dag aan.
    Vandaag naar Rotterdam geweest, eerst handenkliniek, mijn linker ringvinger gaat een pennetje krijgen, het bovenste gewricht verschuift af en toe en dan moet ik die met wat rekken en trekken weer rechtzetten.
    Daarna naar grote slagerij geweest, enorm assortiment maar vond ze best prijzig. Wel het een en ander gekocht, de varkenstongetjes staan te trekken, vinden we heerlijk en is niet overal te koop.
    Ook paar TGTG boxen opgehaald, bij een toko nogal veel pakjes noodles in allerlei smaken en 2 die heel luxeieus verpakt zaten maar eigenlijk hetzelde zijn als de goedkope pakjes.
    Van de flitsbezorger Flink 2 zeer gevarieerde boxen, een deel gaat naar mijn lieve huishoudelijke hulp, met 2 pubermeiden gaat daar heel veel doorheen en ik weet ondertussen wat ze lekker vinden

    BeantwoordenVerwijderen