zondag 25 augustus 2024

Vannacht.


 Je zou denken dat de eerste sneeuw gevallen is maar nee, het is hagel. Er kwam vannacht om een uur of 3 een enorme bui langs met storm, onweer  en hagel dus.

 Ik slaap onder een schuin dak met dus ook een schuin dakraam en als het dan regent of hagelt dan klinkt dat extra hard. Nu  ging zo te keer dat ik het eng vond; straks houdt het glas het niet, het is wel dubbel glas maar toch. Ik lig vlak bij dat raam en het leek me verstandiger om maar even uit bed te  gaan. Gelukkig duurde het niet zolang. Toen ik vanmorgen om 8 uur opstond  was nog niet alles alweer weg gedooid. Bijzonder.

De buren borrel/barbecue was gezellig, ook toen kwam er een harde bui langs, zodanig dat de buurmannen aan de tentstokken moesten hangen maar ook die bui duurde maar kort. Ik kwam aan een leuk tafeltje te staan met praatgrage mensen, dus ik heb me wel vermaakt. Ik ben er een beetje later naartoe gegaan en iets eerder weg gegaan dus m'n benen konden het wel aan en nee, Lot ik heb nog geen rollator. Op dit moment is het hier een blauwe lucht met hier en daar een witte wolk.

Nu nog even rustig aan en dan vanmiddag met tante Truus boodschappen doen. 

Allemaal een hele fijne dag, Groetjes.🙋

3 opmerkingen:

  1. Ik woon mogelijk niet ver bij je vandaan want de tijdstippen komen overeen. Ook hier gisteren eind middag een harde maar korte bui waarvan ik dacht: is dat het nou? Hebben ze hier nou zo'n heisa over gemaakt? Maar vannacht rond half vier een onweer, bliksem, hagel waarvan ook mijn schuine en platte ruiten hevig kletterden, ben ook het bed uit geweest om te kijken of het wel goed ging. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het oosten werd gewaarschuwd, voor hevige regenval. Nu kunnen wij altijd water gebruiken, ons huis staat relatief hoog, rondom tuin en grond en aan het eind schuin aflopend naar een grasstuk van de gemeente met daar achter weer weiland. Dus kom maar op met al die regen.
    Afijn, een korte bui en 's avonds wel een paar uur regen, maar licht. De waterton die ik een eind leeg had gehaald, matig gevuld. En de druif tegen de zuidmuur was zelfs droog gebleven.
    Wij schijnen in het droogste gedeelte van Nederland te wonen en dat is vannacht maar weer bevestigd.
    Ik sliep dus als een roos. Dat dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eind vd middag een paar korte buien gehad, verder niks. Nu zondagmiddag wel 2 felle gehad. Als ik ga fietsen is dat vrijwel altijd na de lunch maar nu was er een bui om half 3 voorspeld en het klopte ook nog. Ik had al weinig zin, ja wel in het fietsen maar niet uit- en weer inpakken van fiets, dus mooi excuus. Dan maar jurk vermaakt. Een nogal blote zomerjurk met spaghettibandjes en strook onderaan, zwart van een struktuurstof. Maar ik vond het te lang, tot op enkel. Dus strook eraf geknipt en 12 cm eraf en nu halverwege onderbeen is het veel mooier. Nu nog de zoom van een blouse eerst rijgen en dan stikken. Was al eerder klaar maar was aan een kant iets langer geworden en ook het stikwerk kon beter.
    Dan kan ik aan iets nieuws beginnen. Weet nog niet wat want een zomerjurk lijkt me niet zinnig meer, al wordt het komende week wel lekker weer maar ik heb nog verschillende jurken niet aangehad.

    BeantwoordenVerwijderen