donderdag 22 augustus 2024

Thee.


Zoals ik een tijdje geleden vertelde ben ik eens op een middag meegelopen over een buurtmoestuin en dat we later thee kregen van de kruiden en bloemen die daar geplukt waren. We kregen ook een zakje kruiden mee waar we  thuis zelf thee van konden maken. Ik vond dat heel lekker en toen ik ergens las dat er in de kant en klare theezakjes die je in de winkel koopt heel veel suiker zit ben ik helemaal om en drink ik alleen nog maar kruidenthee. 
Dit is een foto van mijn tijdelijke theedoos ( even niets beters in huis). Ik heb verschillende smaakjes gekocht en ook bepaalde zeefjes,  ik vind het heel leuk staan als je iemand op deze manier thee serveert. 

Ze zeggen dat bepaalde kruiden een heilzame werking kunnen hebben op je lichaam en daarom heb ik speciaal gewrichtskruidenthee gekocht i.v.m. verschillende piepende en krakende gewrichten. ( mijn hemel wat zijn er veel verschillende soorten thee 😧)

Ik vind het allemaal wel grappig om te lezen en te doen maaaaaar m'n volgende gedachte is: werkt het ook? en hoeveel liter moet je wel niet drinken vóór het een beetje gaat helpen? 

Dat weet je denk ik nooit zeker want suggestie kan ook veel doen. Geloven jullie dat het werkt? 

Nou ja, als het werkt is dat mooi meegenomen en als het niet werkt dan drink je toch lekkere/ gezondere? thee. 

Allemaal een hele fijne en in zoverre dat mogelijk is een gezonde dag, gegroet 🙋

5 opmerkingen:

  1. Thee voor krakende gewrichten? Of ik dat geloof? Wat denk je Ella.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn altijd planten gebruikt als medicijnen, zelfs dieren gebruiken ze. Dus ja er is een medicinale werking, maar dat vergt een hele studie en zal specifiek voor jouw kwalen kunnen werken. Ik geloof er dus wel in maar gebruik niets, welk kruiden theetjes die ik lekker vindt.

    En berichtje voor RKH over de augurken. Ik heb een pot staan van het huismerk Gewoon en daar zit suiker in, natuurlijke aromas en É 101 = een kleurstof. Misschien kan je daar wel tegen.
    En het zou leuk zijn als je er een (nick)name onder zet maakt aanspreken leuker dan RKH

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Suiker in theezakjes? Dat is nieuw voor mij, waar hoorde/las je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk zit er suiker in thee, dat zijn gewoon de van nature aanwezige suikers. Toegevoegde suiker volgens mij alleen in die korreltjes thee.
      AH gebruikt wel maldex in de vruchtenthee.

      Verwijderen